چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

کرونا و انتظارات از نهاد صنفی سینماگران/۳

نعمت زاده: آقای شاهسواری طی این همه سال مدیریت برای اعضای خانه سینما چه کاری انجام دادید؟/ رفاقت و باندبازی را در خانه سینما کنار بگذارید

راحله نعمت زاده گریمور در نشست فیلم ندارها به کارگردانی محمدرضا عرب

سینماپرس: راحله نعمت زاده عضو انجمن چهره پردازان سینما اظهار داشت: آقای شاهسواری طی این همه سال مدیریت برای اعضای خانه سینما چه کاری انجام دادید؟؛ همه ما اعضای خانه سینما با بدبختی و بیکاری و فقر در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم و هیچ کس نیست که دردی از ما درمان کند!

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «ندارها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هیچ کس بهتر از همین آقایان مدیر و مسئول و هیأت مدیره نمی داند که جامعه سینمایی تا چه میزان تحت فشار هستند! اهالی سینما سال ها است با معضلات متعدد از جمله عدم تأمین امنیت شغلی، فقدان بیمه بیکاری، رفتارهای تبعیض آمیز و... در حال دست و پنجه نرم کردن هستند اما ظهور ویروس منحوس کرونا وضعیت زندگی آن ها را بیش از گذشته دچار مخاطره کرده است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در این وضعیت همه گیری ویروس کرونا وضعیت مخاطره آمیز زندگی سینماگران به شدت تشدید شده و امروزه اغلب هنرمندان در بیکاری مطلق به سر می برند. این روزها تنها جاده سینما برای کسانی باز شده که دوست و آشنای برخی مدیران هستند و با زدوبند وارد پروژه ها می شوند. این را باید بدانیم که اغلب هنرمندان اصیل سینما بیکار و خانه نشین هستند و هیچ کس هم نیست در این وانفسا به فریاد آن ها برسد.

وی با بیان اینکه خانه سینما تاکنون هیچ گاه رسیدگی جدی به امور معیشتی و رفاهی اعضایش نداشته است یادآور شد: مثلاً تنها کاری که مدیران خانه سینما انجام دادند این بود که شب عید گذشته به تعدادی از اهالی صنوف برخی اقلام غذایی دادند. آقایان باید بدانند با یک گونی برج و یک شیشه روغن و یا یک میلیون تومان پول که آن هم به همه داده نشده درد سینما و سینماگران دوا نمی شود.

نعمت زاده تصریح کرد: ما باید هر ۳ ماه هزینه بیمه تأمین اجتماعی مان را خودمان بپردازیم. از کجا بیاوریم؟ ما این بیمه را پرداخت می کنیم که یک روزی شاید بازنشستگی بگیریم. الآن که زنده هستیم باید چه کنیم؟ این هنر کارت چیست؟ چرا به همه اهالی سینما داده نشده؟ چرا مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران دست روی دست گذاشته اند و هیچ کاری انجام نمی دهند؟

این چهره پرداز متذکر شد: بی تردید در این شرایط که کارشناسان می گویند همه مردم باید خانه نشین باشند، ما هم برای خانه نشین شدن نیاز به حمایت های ویژه داریم. ما تا کی باید برویم خانه سینما و فریاد بزنیم؟ به خدا دیگر برایمان اعصابی باقی نمانده است! آقایان باید این آقا و آقابازی های شان را کنار بگذارند.  رفاقت و باندبازی را در خانه سینما کنار بگذارند!

وی در همین راستا ادامه داد: چطور در این سال ها عده ای صاحب خانه شدند اما به ما هیچ چیز نرسید؟ بنده به عنوان یک فرد از اعضای خانه سینما به هیچ عنوان از عملکرد هیأت مدیره و مدیران این نهاد راضی نیستم. خیلی از هنرمندان راضی نیستند، تنها کسانی که وصل هستند راضی اند.

نعمت زاده در خاتمه اظهاراتش خطاب به منوچهر شاهسواری و هیأت مدیره خانه سینما اظهار داشت: شما اصلاً  رویتان می شود از اعضای صنوف سوأل کنید در چه شرایطی هستند؟ جالب آنجا است که دفعه قبل که با بنده مصاحبه کردید با من تماس گرفتند و گلایه کردند که چرا علیه خانه سینما مصاحبه کردم و به آن ها گفته ام که رفتاری دیکتاتورمآبانه دارند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.