شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۵

پورصمدی: خانه سینما رسمیت قانونی ندارد/ تست رایگان کرونا برای اعضای خانه سینما کم ترین کاری است که مسئولان این نهاد می توانند انجام دهند

مرتضی پورصمدی در نشست خبری فیلم سینمایی«نلسون ماندلا برای همیشه»

سینماپرس: مرتضی پورصمدی فیلمبردار پیشکسوت سینما در پی انتخاب سه باره منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما که عملکردش طی سال های اخیر با انتقاد جدی از سوی سینماگران روبرو بوده اظهار داشت: از آنجا که خانه سینما رسمیت قانونی ندارد هیچ کار قانونی هم نمی تواند برای اعضایش انجام دهند. مسئولان خانه سینما باید به فکر انجام کارهای عمیق و اساسی برای رفع بحران معیشتی و بیکاری اعضای این خانه به ویژه لایه های فراموش شده سینما باشند اما متأسفانه در عمل هیچ اتفاق مثبتی را در این خصوص شاهد نیستیم!

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» و «گیلانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته ای که مایلم قبل از عرایضم مطرح کنم این است که به زعم بنده اهالی سینما تافته جدابافته از دیگر مردم نیستند. یعنی اگر قرار است فکری شود نباید خواص جدا شوند و عوام جدا! مسئولان دولت بایستی هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی از زندگی آحاد افراد جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه حائز اهمیت است اینکه امروزه قضیه ما مربوط به یک ملت بزرگ است و باید تصمیم جدی راجع به همه این جماعت گرفته شود. اما با توجه به شرایط اقتصادی و اهمال کاری هایی که ما از سمت مسئولان دولت شاهد هستیم رسماً امیدی به هیچ کار شایسته ای ندارم.

پورصمدی سپس با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات اساسی ما این است که مسئولان همه را با یک چشم می بینند اظهار داشت: درست است که امروزه وضعیت بد معیشتی بر همه جا حاکم شده و در سینما هم اوضاع اسفبار است اما در همین سینما بهتر است ما به فکر لایه های فراموش شده باشیم. مثلاً اینکه ما فلان دستیار فیلمبردار را که ته اسلامشهر با چندین فرزند و در خانه ای استیجاری زندگی می کند با فلان بازیگر سوپراستار که بهترین خانه و زندگی و درآمد را دارد یکی ببینیم کار شایسته ای نیست.

این سینماگر تأکید کرد: مسئولان خانه سینما باید مسائل معیشتی و رفاهی را برای یکایک اعضای شان فراهم کنند. کمترین کاری که مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره خانه سینما می توانند انجام دهند این است که این روزها به تک تک منازل اعضای خانه سینما سر بزنند و وضعیت زندگی آن ها را رصد کنند. متأسفانه ما در روزگار عادی هم شاهد این بودیم که بسیاری از اهالی سینما فراموش شده بودند و حالا این کرونا مزید بر علت شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: تست رایگان کرونا برای اعضای خانه سینما کم ترین کاری است که مسئولان این نهاد می توانند انجام دهند. خانه سینما می تواند با یک بیمارستان، کلینیک یا... قرارداد ببندد تا اعضای این نهاد مجبور نباشند برای تست کرونا رقم های گزافی را از جیب شان هزینه کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «طبقه سوم» و «شیر تو شیر» در خاتمه اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما باید باور داشته باشیم تا بتوانیم کاری کنیم. وقتی ایمان باشد دنبال راه حل می رویم. من امیدوارم مدیران خانه سینما هرچه سریع تر با عزم راسخ و ایمان قوی در پی بهترین اتفاقات باشند و ما بتوانیم شاهد رفع بحران های جدی معیشتی سینماگران باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.