سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر پیشکسوت؛

معینی: سخت ترین نقشی که در طول تمام دوران زندگی ام ایفا کردم در «ابلق» بود/ به داد هنرمندان پیشکسوت برسید!

گیتی معینی

سینماپرس: گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار نقشی متفاوت ایفا کرده و به زعم بسیاری از کارشناسان یکی از شانس های طلایی دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دارا است گفت: سخت ترین نقشی که در طول تمام دوران زندگی ام ایفا کردم در «ابلق» بود؛ من برای ایفای این نقش حدود ۳ ماه به صورت مستمر و شبانه روزی تمرین لهجه داشتم، گریم بسیار سنگینی را در این فیلم تحمل می کردم و آنقدر ایفای نقش برایم دشوار بود که کارم چندین بار به بیمارستان و دکتر و درمان کشید!

بازیگر فیلم های سینمایی «قسم» و «دو زن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما بازیگران همیشه با عشق کار می کنیم، حاضریم هر سختی را به جان بخریم اما نقشی که بازی می کنیم بهترین باشد و ماندگار شود. در فیلم سینمایی «ابلق» هم خدا را شکر شاهد حضور گروهی بودیم که همگی با جان و دل برای بهتر شدن فیلم کار می کردند.

وی ادامه داد: این فیلم برای من بسیار سخت و دشوار بود؛ فقط حدود ۳ ماه تمام به صورت مستمر و شبانه روزی همراه با نرگس آبیار روی لهجه ام کار می کردم. گریمی که در این فیلم روی صورت من انجام شد نیز بسیار سنگین بود و هر روز ساعت ها زیر دست گریمور بودم. این فیلم آنقدر سخت و طاقت فرسا بود که من چندین بار در آن از حال رفتم اما نرگس آبیار با مهر تمام همیشه حتی در بیمارستان همراه من بود.

معینی سپس با بیان اینکه منطقه ای که «ابلق» در آن ساخته شد بسیار خطرناک بود اظهار داشت: ما حتی از نظر لوکیشن نیز بسیار دارای مشکل بودیم. لوکیشن این فیلم در منطقه ای نه چندان جالب بود که دسترسی به آن بسیار دشوار و امکانات بسیار اندک و ناچیز بود و همه گروه با سختی و مشقت برای تولید فیلم تلاش کردند.

این سینماگر سپس در پاسخ به این سوأل که فکر می کند چقدر شانس دریافت سیمرغ از جشنواره را دارد گفت: راستش را بخواهید هیچ گاه اصلا به جایزه و سیمرغ فکر نکرده ام. من سال های سال است با جان و دل برای اینکه دل هم میهنانم را خوش کنم در سینما و تلویزیون کار کرده ام و همین که می بینم مردم از من راضی هستند انگار خداوند بزرگترین جایزه ها را به من داده است. اما خوب مشخص است که از گرفتن سیمرغ هم بسیار خوشحال خواهم شد و اگر این اتفاق رخ بدهد خستگی مدت ها تلاش و مشقت از تن من بیرون خواهد رفت.

معینی سپس با بیان اینکه متأسفانه به پیشکسوتان سینما و هنر زیاد توجهی نمی شود متذکر شد: آقایان مدیر و مسئول به داد هنرمندان پیشکسوت برسید! متأسفانه هنرمندان پیشکسوت این روزها در وضعیت خوبی زندگی نمی کنند و مشکلات متعدد زندگی شان را با بحران جدی روبرو کرده است. هنرمندان پیشکسوت سال ها برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این کشور زحمت کشیده اند و حالا در سنین کهنسالی شایسته نیست که شما نسبت به آن ها بی توجه باشید و به حال خود رهای شان کنید.

وی تأکید کرد: بزرگترین جایزه ای که بنده و امثال بنده در سینما می توانیم بگیریم این است که ببینیم روزی مدیران و مسئولان به هنرمندان پیشکسوت هم بها می دهند و برای آن ها ارزش قائل می شوند که امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.