یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

مهدی فقیه:

در این مدت کم توجهی های زیادی به اصحاب فرهنگ شده است

محمدرضا آهنج و مهدی فقیهی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: رئیس جمهور آینده باید نگاه ویژه ای به نوع مملکت داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، «مهدی فقیه» بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با فارس درباره انتظاراتش از رئیس جمهور آینده، گفت: او باید نگاه ویژه ای به نوع مملکت داشته باشد. اگر کشورهای اطراف ما را نگاه کنید ما تافته جدا بافته ای هستیم با این فرهنگ کهنی که داریم ولی متاسفانه دستخوش فراموشی شده است.

وی افزود: امیدوارم در این دوره هر فردی که می خواهد باشد کارهایی انجام دهد که واقعا گره گشا باشد برای این مردم و کشاورز بتواند کارش را انجام دهد و کارخانه دار بتواند کارش را انجام دهد. این روزها از لحاظ معیشت هم تنگناهایی هست که باید حل بشوند.

فقیه افزود: ما همیشه در بهداشت حرف اول را می زدیم و بزرگانی در پزشکی داشتیم که برخی از آنها مهاجرت کرده و رفته اند. البته برخی خوب هایشان نرفتند و در کشور ماندند و کار می کنند اما باید شرایطی فراهم کنیم که همان ها هم نروند و جلوی مهاجرت نخبگان در همه عرصه ها را بگیریم.

این بازیگر ادامه داد: حضرت امام رحمه الله الواسعه درباره کار فرهنگی فرمودند انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است. ما اصحاب فرهنگ را در این چند سال چه کار کردیم؟ این خیلی مهم است. همه چیز کشور ما، فرهنگ ما است و هر کشوری با فرهنگ زنده است و در این مدت کم توجهی های زیادی به اصحاب فرهنگ شده است.

فقیه در ادامه بیان داشت: می گویند اسلام از زمانی که به ایران آمد توانست به اسپانیا برود به خاطر فرهنگ ایرانی ها، ما همان مردم با همان فرهنگ هستیم که رئیس جمهور باید بیشتر به آن توجه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.