سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید/۵

طریقت: خانه سینما مکانی برای ارتزاق گعده ای خاص است و به اصناف سینمایی تعلق ندارد/ سال ها است در این نهاد چیزی به نام عدالت فرهنگی و اجتماعی شاهد نیستیم!

نادر طریقت

سینماپرس: نادر طریقت کارگردان سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: خانه سینما مکانی برای ارتزاق گعده ای خاص است و به اصناف سینمایی تعلق ندارد! برخی افراد یک دورهمی در این خانه ایجاد کرده اند و به خانواده ها و نزدیکان شان سرویس های ویژه ارائه می کنند و دست اصناف سینمایی از هرگونه مواهبی خالی است به نحوی که در همین نوروز گذشته بسته های معیشتی که برای همه اعضای اصناف سینمایی تهیه شده بود را تنها به عده ای خاص اهدا کردند و دست سایرین از این بسته ها کاملاً خالی ماند!

کارگردان فیلم های سینمایی «خاطره» و «اینجا هم باران می بارد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها است در این نهاد چیزی به نام عدالت فرهنگی و اجتماعی شاهد نیستیم! مدیران این نهاد شعار عدالت سر می دهند اما بویی از عدالت نبرده اند. جایگاه اصناف در خانه سینما مشخص نیست و از این رو این نهاد نمی تواند عنوان جامعه اصناف سینمای ایران را با خود به یدک بکشد.

وی ادامه داد: هر سینماگری از هر صنف و رشته ای اگر مستقل باشد و به شخص و گعده و گروهی وابستگی نداشته باشد نمی تواند در این نهاد جایگاهی داشته باشد. همین استقلال ما بوده که باعث شده هیچ وقت احساس نکنیم این خانه برای ما است.

طریقت خاطرنشان کرد: این چه نهاد صنفی است که مدیرعاملش حتی وقت دیدار به ما نمی دهد! حتی نامه های ما را جواب نمی دهد! این چه جامعه اصنافی است؟ آقایان در این نهاد چه کاری می کنند؟

این سینماگر متذکر شد: طی ۸ سال اخیر ما در خانه سینما، سازمان سینمایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای دولتی مرتبط با سینما هیچ اتفاق نیک و مثبتی را شاهد نبودیم. در این سال ها فرهنگ و هنر به شدت دچار پسرفت شد و زندگی های هنرمندان با معضلات و بحران های جدی روبرو گشت.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده به عنوان یک سینماگر صراحتاً عنوان می کنم از شرایط خانه سینما هرگز راضی نبودم و با اینکه عضو ۳-۴ صنف هستم اما خیری از این خانه ندیدم و بود و نبود آن برایم کاملاً بی اهمیت است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.