سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

راضیه تجار:

بی شک تحول نقطه عطفی برای زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود

راضیه تجار

سینماپرس: یک نویسنده کتاب گفت: از آن جهت کتاب را با عنوان «عباس توام بانو» نامگذاری کردم که در بخشی از کتاب بیان شده است شهید علیزاده برای زیارت به پیشگاه حضرت «زینب کبری (س)» می‌رود و در آنجا با احترام و ادبی خاص روبروی ضریح ایستاده و دست بر روی سینه می‌گذارد و بیان می‌کند «عباس توام بانو».

به گزارش سینماپرس، راضیه تجار در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمونه کتاب «عباس توام بانو» گفت: کتاب «عباس توام بانو» به زندگی شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده پرداخته است، روایتی ساده و در عین حال دل نشین از زندگی یک دلداده به حضرت «زینب کبری (س)» را روایت می‌کند که در عین حال داستانی جذاب و شنیدنی از تحول درونی این شهید بزرگوار را برای مخاطان بیان می‌کند. این کتاب زیر چاپ است و بزودی از انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «عباس توام بانو» نکاتی ارزشمند در مورد برخی از افرادی که با تحولات روحی روبرو شدند بیان می‌کند در عین حال مطالبی جالب پیرامون شخصیت و ویژگی‌های شهید عباس علی علیزاده را بیان می‌کند، شهید علیزاده شخصیتی است که پس بازنشستگی زندگی خود را در منطقه شمال ایران می‌گذراند او با خرید باغ میوه علاوه بر کشاورزی در حوزه پرورش ماهی نیز دستی توانا داشت همین امر سبب می‌شود که از تمکن مالی بسیار مناسبی برخوردار شود.

وی به جذاب‌ترین بخش کتاب «عباس توام بانو» اشاره و اظهار کرد: در بخشی از کتاب «عباس توام بانو» به پیدا شدن پیکرهای شهدای غواص پس ازهشت سال دفاع مقدس که با هدف آزادسازی فتح بصره در طی عملیات کربلای ۴ شرکت کرده بودند اشاره دارد و چون عملیات لو رفته همگی به شهادت رسیده بودند؛ در همین راستا زمینه برای تحولی درونی، انقلابی و روحی در ذهن شهید علیزاده فراهم شده و همین امر نگاه او به زندگی را عوض کرد.

نویسنده کتاب «شعله و شب» تاکید کرد: بی شک تحول نقطه عطفی برای زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود همین امر بستر را برای در پیش گرفتن و حرکت به سوی سعادت فراهم می‌کند امری که به مدد شهدای غواص در درون شهید علیزاده روی داد از همین امر منبعث شده بود، او به تمام جذابیت‌های دنیا پشت پا زد در حالیکه شهید علیزاده تمکن مالی مناسبی داشت و شرایط مالی خوبی را برای خود فراهم کرده بودم، اما تحول او مسیر سیر حرکت زندگی او را تغییر داد لذا خود را در صف مدافعان‌حرم قرارداد.

تجار علت نامگذاری کتاب «عباس توام بانو» اشاره و بیان کرد: از آن جهت کتاب را با عنوان «عباس توام بانو» نامگذاری کردم که در بخشی از کتاب بیان شده است شهید علیزاده برای زیارت به پیشگاه حضرت «زینب کبری (س)» می‌رود و در آنجا با احترام و ادبی خاص روبروی ضریح ایستاده و دست بر روی سینه می‌گذارد و بیان می‌کند «عباس توام بانو»؛ اگر چه او پس از دو ماه از ادای احترامش و خدمت به پیام آور قیام کربلا به شهادت می‌رسد، اما یاد او و رویکردش همواره مورد توجه خط مقاومت است.

وی تحول روحی در شهید علیزاده را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: تحول روحی ناشی از شوک خبر شهادت غواصان در گام نخست و پس از آن خوابی که او را از غفلت خارج کرد و در مسیر سعادت قرار داد از سوی دیگر عوامل اثرگذار بر زندگی شهید علیزاده بود، نکاتی که پیرامون آن در کتاب «عباس توام بانو» مطالبی جذاب مطرح شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تجار پیرامون پیام کتاب «عباس توام بانو» خاطرنشان کرد: توجه به این نکته که چه تحولات معنوی در شهید علیزاده شکل گرفته و چه عاملی زمینه را برای این مهم فراهم کرده موضوعاتی است که باید در مورد و بحث و بررسی قرار بگیرد در عین حال تاثیر این تحولات درونی است که باعث تغییر مسیرها در رویکرد افراد می‌شود و برای هر مخاطب و شنونده داستان جذابیت پیدا می‌کند و رویدادهایی پیرامون آینده آنان رقم می‌زند. تحولی که مسیر انسان را به سوی سعادت و گاه مسیرهایی مخالف آن یعنی اضمحلال را برای افراد به دنبال دارد و بسیار جذاب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.