دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم/۸

معصومی: خانه سینما هیچ خدمتی به سینماگران ارائه نمی کند و بود و نبودش برای ما اهمیتی ندارد/ مدیران جدید سینما باید در وهله اول به فکر بیمه، مسکن و تأمین معیشت سینماگران باشند

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما در خصوص لزوم ساماندهی صنوف سینمایی در دولت سیزدهم گفت: خانه سینما هیچ خدمتی به سینماگران ارائه نمی کند و بود و نبودش برای ما هیچ اهمیتی ندارد؛ وقتی این خانه قرار نیست به بخش اعظمی از اهالی سینما خدمتی ارائه کند چرا باید به آن بودجه های هنگفت دولتی اعطا شود؟ این خانه تنها برای برخی جریانات و افراد خاص منافع دارد و دست سایر سینماگران همواره از مواهب این نهاد کوتاه بوده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «معکوس» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مسائل صنفی سینماگران همیشه در کشور ما با معضل و مشکلات جدی روبرو بوده و هست! در سینمای ما همواره فقط عده معدودی افراد زیر چتر حمایتی مسئولان دولتی بوده اند و بخش اعظمی از سینماگران که جزو باند و دسته و گروهی نبوده و نیستند همواره دست های شان از همه چیز خالی بوده و هست!

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده نوعی بعد از چندین دهه فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر نه بیمه دارم، نه حقوق دارم و نه از بودجه های کلان دولتی که همواره سرازیر نهادهای صنفی مانند خانه سینما شده چیزی به بنده اعطا شده است!

معصومی تصریح کرد: بخش اعظمی از پیشکسوتان سینما که سال ها است به طور عمد توسط مسئولان خانه سینما نادیده گرفته شده اند! بنده قطعاً یک زمانی تمامی آنچه در پشت پرده خانه سینما گذشته و می گذرد و دلایل بی محبتی و بی مهری مسئولان این نهاد را فاش خواهم کرد.

وی متذکر شد: مسئولان سینمایی باید کاری کنند که اگر واقعاً نهادی عنوان صنفی را با خود به یدک می کشد به واقع خدمات صنفی به تمامی اعضایش ارائه کند نه اینکه عده ای را خودی بداند و عده دیگری را علناً و رسماً نادیده بگیرد و هیچ حمایتی از آن ها نداشته باشد.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران جدید سینما باید در وهله اول به فکر بیمه، مسکن و تأمین معیشت سینماگران باشند؛ دولت جدید اگر واقعاً دولت مردمی و انقلابی است باید با جدیت وارد میدان شود و تمامی کسانی را که در این سال ها در حق سینماگران ظلم کرده اند از میدان به در کند و عدالت و انسانیت و انصاف را در سینما جاری و ساری کند. هرچند که بنده به این اتفاق امید ندارم چرا که همیشه ما فریاد زده ایم دردهای مان را گفته ایم اما گوش مدیران در این خصوص همواره ناشنوا بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.