چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۱

سجاده چی: آقای حسینی به عنوان منتقد جدی مدیران قبلی سینمای دفاع مقدس باید همان توقعات قبلی خود را حفظ و آن را پیاده سازی کنند

مهدی سجاده چی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوشتار سینمای ایران

سینماپرس: مهدی سجاده چی فیلمنامه نویس سینما در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: آقای حسینی به عنوان منتقد جدی مدیران قبلی سینمای دفاع مقدس باید همان توقعات قبلی خود را حفظ و آن را در سینمای دفاع مقدس پیاده سازی کنند! این عادلانه ترین اتفاقاتی است که بنده و سایر فعالان سینمای دفاع مقدس انتظار داریم در دوران مدیریت ایشان رخ بدهد.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «روز سوم» و «سوفی و دیوانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده نمی دانم کمبودها و نقصان ها و یا امکانات و ابزار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس چیست اما باز هم تأکید می کنم توقعم این است که آقای حسینی که الآن در این پست و سمت قرار گرفته اند همان اندیشه ها، افکار، حرف ها و تفکراتی که در جلسات مربوط به تولید و نقد و بررسی فیلمنامه های دفاع مقدس می زدند حفظ کنند و بدانند که مشکلات این گونه سینمایی همان مسائلی است که ایشان به آن تأکید داشتند.

سجاده چی سپس معضل اصلی و اساسی سینمای دفاع مقدس طی سال های اخیر را فقدان فیلمنامه های مناسب برشمرد و در این راستا خاطرنشان کرد: پیدا نکردن مضامین جدید در این حوزه مشکل اصلی است که باید هرچه سریع تر برای آن چاره جویی جدی و اساسی صورت گیرد.

این سینماگر در همین راستا تأکید کرد: البته این معضل اساساً به فیلمنامه نویسان ارتباطی ندارد چرا که سفارش دهنده اصلی آثار سینمای دفاع مقدس ارگان ها و نهادهای حکومتی یا دولتی هستند و آن ها سوژه های تکراری برای فیلمنامه نویسان تعیین می کنند. از این رو قاعدتاً مدیر جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس می تواند نقش کلیدی در راستای بهبود این رویه غلط داشته باشد.

وی در پایان این گفتگو افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران زبده و دغدغه مند باید در اولویت اول مدیران باشد؛ در سینمای انقلاب و دفاع مقدس ما فیلمسازان و سینماگران دغدغه مند و متبحر زیادی را داریم که مدیران سینمای مهم انقلاب و دفاع مقدس اگر کمی درایت و تدبیر داشته باشند از نظرات آن ها برای رشد و ارتقای این گونه مهم سینمایی بهره مند خواهند شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.