دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

انتظارات از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/۵

دان: همه نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی برای احیاء و رشد سینمای دفاع مقدس باید وارد میدان شوند/ هر فیلم دفاع مقدسی به مثابه ارتشی است که لرزه بر اندام دشمنان نظام می اندازد

بهمن دان

سینماپرس: بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون در پی معرفی سیدمحمد حسینی به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس، سینمایی حیاتی، کلیدی و راهبردی است از این رو همه نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی برای احیاء و رشد سینمای دفاع مقدس باید وارد میدان شوند و بودجه ها و امکانات فراوانی باید به یکایک سینماگرانی که تمایل دارند در این عرصه مبادرت به تولید اثر کنند اختصاص داده شود اما اسفا که از اواخر دهه ۷۰ دیگر این گونه مهم سینمایی جدی گرفته نشد، به حاشیه رفت و امروزه هم یک حالت تشریفاتی به خود گرفته است.

بازیگر فیلم های سینمایی «توفان شن» و «گارد ویژه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران به شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس مدیون هستند و بی شک ما هرچه کار برای پاسداشت یاد و نام شیرمردان آن روزگار بکنیم باز هم کم است. امروزه اگر نظام جمهوری اسلامی ایران صلابت و اقتدار جهانی دارد به واسطه خون همین شهدای دوران دفاع مقدس است و این ها مسائلی است که باید آن ها را پاس بداریم.

وی ادامه داد: هر فیلم دفاع مقدسی به مثابه ارتشی است که لرزه بر اندام دشمنان نظام می اندازد! هر فیلم دفاع مقدسی به مثابه یک ارتش است و اثرگذاری خوبی برای تقویت نظام در عرصه های بین المللی دارد. ما باید تا می توانیم مبادرت به تولید آثار دفاع مقدسی کرده و این فیلم ها را به جهانیان عرضه کنیم و قدرت مان را به دنیا بشناسانیم.

دان سپس با تأکید بر اینکه ما برای رشد و احیای سینمای دفاع مقدس نیازمند بودجه و مدیرانی جسور و شجاع هستیم اظهار داشت: مدیر سینمایی باید فردی شجاع و دغدغه مند باشد تا بتواند این سینمای ارزشمند را دوباره زنده کرده و دردی از آن درمان کند. یک مدیر خوب کسی است که از همه کسانی که می خواهند در این حوزه کار کنند حمایت کند.

این سینماگر تأکید کرد: البته اصل اساسی احیای سینمای دفاع مقدس بودجه است! چرا که وقتی یک مدیر پول نداشته باشد مثل تفنگ بی فشنگ است که هیچ کارآیی ندارد از این رو در ابتدا همه دستگاه ها و نهادهای کشور باید امکانات کافی در اختیار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس قرار بدهند تا مدیران این نهاد بتوانند از تمامی طرح هایی که برای تولید می آید حمایت کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «شیرهای جوان» و «هدف» خاطرنشان کرد: این وظیفه ما است که برای نسل جدید و به ویژه آیندگان کشور فرهنگ دفاع مقدس را به تصویر بکشیم و شعائر آن دوران را زنده نگه داریم.

دان در پایان این گفتگو افزود: بنده خودم مدت ها است طرحی در خصوص حمله نیروهای آمریکایی به تأسیسات نیروی دریایی و پالایشگاه ها در دست دارم و خوشبختانه نیروی دریایی قول همکاری و در اختیار قرار دادن امکانات را برای به ثمر رساندن این طرح داده اما هیچ نهادی نیست که بودجه بگذارد تا این کار شروع شود و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است که در این کشور با این همه ثروت و جمعیت کسی حاضر نیست برای این سینمای مهم و ارزشمند و استراتژیک سرمایه گذاری کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.