شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

افتتاح پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران»؛

ایل بیگی: ما فکر کردیم که کار را تا روزی که هستیم ادامه دهیم حتی اگر شرایط مبهم باشد

تابش

سینماپرس: حبیب ایل بیگی در مراسم افتتاحیه پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران تاکید کرد امیدوار است که این المپیاد تبدیل به جریان شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» صبح امروز ۱۷ مهرماه در ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی، با حضور حبیب ایل‌بیگی دبیر المپیاد، سهیلا عسکری، مدیر اجرایی المپیاد و منتورها و مربیان المپیاد فیلمسازی با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، ۲ تیزر از معرفی پنجمین «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» پخش شد.

سپس حبیب ایل‌بیگی، مدیر المپیاد گفت: پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را در اولین روزهای ماه ربیع که پیام‌آور جشن و شادی است، آغاز می‌کنیم. امسال ۵۰ نوجوان ۳۱ دختر و ۲۱ پسر با ۳۷ ایده و ۲۴ فیلم کوتاه از ۱۵ استان به المپیاد فیلمسازی راه‌پیدا کردند. امسال شهرها و استان‌های بیشتری با المپیاد همراه شدند.

وی ادامه داد: المپیاد را امروز ۱۷ مهر شروع می‌کنیم و آیین پایانی آن روز ۲۱ مهر خواهد بود. ضمن اینکه نشست‌های انتقال تجربه را با پوران درخشنده، حبیب احمدزاده و بهروز شعیبی خواهیم داشت که با نوجوانان به گفتگو خواهند نشست.

مدیر المپیاد بیان کرد: از همه منتورها و مربیانی که در این دوره به ما کمک می‌کنند، کمال تشکر را دارم. لازم است از پشتیبانی همکارانم برای برگزاری «المپیاد» تشکر کنم. امسال با تغییرات زیادی همچون تغییر دولت مواجه بودیم اما ما فکر کردیم که کار را تا روزی که هستیم ادامه دهیم حتی اگر شرایط مبهم باشد چرا که مدیران تغییر می‌کنند اما نوجوانان و هنرمندان هستند و کار برایشان باید جریان داشته باشد.

ایل بیگی توضیح داد: وحید گلستان، بیژن میرباقری و پوران درخشنده که سال‌های پیش منتور جشنواره بودند داوری این دوره را به عهده دارند و بهترین گزینه برای قضاوت بودند چرا که پیش‌تر جریانی که نوجوانان در المپیاد طی می‌کنند، می‌شناختند و با هیجان آنها از ابتدا مواجه بودند. هدف ما از این المپیاد این نیست که نوجوانان فیلمساز شوند چرا که کسی در طول چند روز فیلمساز نمی‌شود اما روزهای خوب و بانشاطی را تجربه خواهند کرد که می‌تواند در مسیر آینده‌شان راهگشا باشد. امیدوارم که المپیاد فیلمسازی تبدیل به جریان مداومی شود که نوجوانان حاضر در آن بتوانند بعدها برای آینده کشورشان مثمرثمر عمل کنند.

در ادامه علیرضا تابش، دبیر جشنواره گفت: ما در «بنیاد سینمایی فارابی» بسیار مفتخریم که رویدادی را به اسم نوجوانان در عرصه فیلمسازی راه‌اندازی کردیم و امیدوارم که این رویداد با رفع نقص‌ها و کاستی‌ها در سال‌های آینده تبدیل به جریانی پویا در کشور شود. از همه کسانی که برای برگزاری این المپیاد تلاش کردند تشکر می‌کنم. ما ناچار به برگزاری برخط المپیاد به دلیل بحران ویروس کرونا بودیم و امیدواریم با رد شدن از این روزها بتوانیم در سال‌های آتی نوجوانان را در المپیاد کنار هم جمع کنیم. بابت قصور و کاستی‌های احتمالی نیز معذرت می‌خواهم.

در ادامه کلیپی از معرفی داوران المپیاد پخش شد و مربیان پنجمین المپیاد فیلمسازی نیز در یک کلیپ معرفی شدند.

در بخش بعدی مراسم، صاحبه خدمتگزار که در اولین دوره المپیاد فیلمسازی شرکت کرده بود و این روزها به عنوان منشی صحنه در استان گیلان فعالیت می‌کند، گفت: من در ابتدا علاقه‌مند به بازیگری بودم برای همین فیلم ساختم که در فیلم‌های خودم بازی کنم اما بعد که شروع به کار در پشت صحنه کردم جذابیت بازیگری برایم رنگ باخت. المپیاد اولین سفری بود که بدون والدین می‌رفتیم و از این بابت برایمان بسیار جذاب بود امروز هم از تمامی استان‌ها یک دوست خوب فیلمساز دارم که در سراسر ایران مشغول به کار هستند.

در ادامه مراسم افتتاحیه، گروه‌بندی نوجوانان در کلاس‌های المپیاد با کلیپ‌های ویدئویی اعلام شد.

با نواخته شدن زنگ المپیاد، پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران رسماً شروع به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.