یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۹

اسلاملو: عیار انقلابی بودن مدیران زمانی ثابت می شود که فیلم های هم راستا با اهداف نظام در جشنواره فجر پذیرفته شوند/ دنبال ارائه آمار و ارقام و برگزاری شو کودکانه نباشید!

محمد رضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در خصوص انتظار سینماگران از نحوه عملکرد هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: عیار انقلابی بودن مدیران زمانی ثابت می شود که فیلم های ارزشی و هم راستا با اهداف نظام در جشنواره فجر انقلاب نمایش داده شوند و ما مانند سال های گذشته شاهد وفور فیلم های تلخ، سیاه، مبتذل، ضد اخلاقی و ضد ارزشی در جشنواره فیلم فجر که ویترین فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می شود نباشیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توصیه برادرانه و دوستانه من به مدیران سینمایی این است که مانند مدیران قبلی دنبال ارائه آمار و ارقام و برگزاری شو کودکانه نباشید! آمار و ارقام بالا برای جشنواره فجر انقلاب پز محسوب نمی شود. اصلاً چه لزومی دارد که تعداد زیادی فیلم در این جشنواره نمایش داده شوند؟

وی ادامه داد: بی شک اگر حتی تعداد فیلم های حاضر در جشنواره کمتر از انگشتان یک دست باشند اما محتوای آن ها در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد این برای سینمای ایران دستاورد محسوب می شود نه اینکه هر فیلمی با هر رویکردی حتی رویکرد ضد ارزشی و ضد اخلاقی و ضد نظام بتواند در این جشنواره حضور داشته باشد. فیلم های جشنواره فجر باید متناسب با عنوان مقدس «فجر» باشند. ما نباید فراموش کنیم که این رویداد مقدس و ارزشمند است.

اسلاملو سپس با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر باید با تمامی رویدادهای باری به هر جهت سینمایی دیگر تفاوت فاحش داشته باشد اظهار داشت: این جشنواره نباید محلی برای بخور بخور باشد. این جشنواره نباید به اندازه و قواره یک شوی مبتذل و کودکانه تنزل پیدا کند. جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید تنها جایگاهی برای عرضه آثار اخلاقی، متعهدانه و انقلابی باشد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: ما اگر در پی سینمایی ایده آل برای نظام اسلامی مان هستیم باید فیلم هایی بر اساس مانیفست انقلاب تولید کنیم و آن ها را در مهمترین جشنواره سینمایی کشور نمایش دهیم. فیلم ها سهم عظیمی در انتقال فرهنگی دارند و ما باید به این نکته توجه کنیم تا ان شاالله از سال آینده دیگر در سینمای کشور شاهد تولید هیچ نوع فیلم مبتذل و یا سیاهی نباشیم.

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مدیران سینمایی باید اتاق فکرهایی متشکل از اندیشمندان و صاحب نظران فرهنگی و انقلابی تشکیل دهند تا سینمای ایران از این تاریکی کنونی اش خارج شده و بتواند نور انقلاب را در آثارش بتاباند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.