سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

انتظارات از هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر/۱۰

بهمنی: نگاه اعضای هیأت انتخاب و مدیران سینما باید انقلابی باشد نه مصلحت اندیشانه!/ طی سال های اخیر بیشتر به فیلم هایی توجه شد که تصویری ذلیل و بیچاره از ایران امروز نشان می داد

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در خصوص انتظار سینماگران از نحوه عملکرد هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم های حاضر در جشنواره فجر انقلاب اسلامی باید بر محور ایستادگی، مقاومت و خودباوری استوار باشند و نگاه اعضای هیأت انتخاب و مدیران سینما باید انقلابی باشد نه مصلحت اندیشانه! حضور فیلم های مبتذل، سیاه، تلخ به اسم سینمای کمدی و اجتماعی در این رویداد سینمایی شایسته نیست و مدیران انقلابی باید مانع حضور چنین آثاری در جشنواره شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی سال های اخیر بیشتر به فیلم هایی توجه شد که تصویری ذلیل و بیچاره از ایران امروز نشان می داد؛ این شایسته سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جشنواره ای که در ایام عید انقلاب اسلامی برگزار می شود نیست.

وی ادامه داد: سیاست سینمای کنونی نباید بر اساس سیاست غلط سال های گذشته باشد که فرهنگ و هنر کشور را رو به انحطاط و نابودی برد و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باعث ایجاد ولنگاری فرهنگی شد.

بهمنی خاطرنشان کرد: رویکرد جشنواره فجر انقلاب باید بر اساس ماهیت نظام باشد. حضور هر فیلمی در این جشنواره که نشانی از انقلاب اسلامی در آن وجود نداشته باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مدیران سینمایی باید با توجیه اعضای هیأت انتخاب مانع از چنین اتفاق شومی شوند.

این سینماگر تصریح کرد: دولت انقلابی نیازمند تحول انقلابی در تمامی حوزه ها و زمینه ها به خصوص حوزه فرهنگی و هنری است. اگر از اولین سال روی کار آمدن دولت انقلابی مدیران سینمایی مسیر را غلط بروند بی تردید ما برای سال های آتی نیز به سمت نابودی مطلق حرکت خواهیم کرد و از این رو باید توجه ویژه ای صورت گیرد تا از همین امسال جشنواره فجر رنگ و بوی انقلابی بگیرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: سینمای ایران باید از دست روشنفکرمآبان و لیبرال مسلکان خارج شود و نیروهای متعهد، متخصص و ولایتمدار انقلابی باید سینما را به راه درست هدایت کنند و این مهم تنها با حمایت ویژه مدیران سینمایی محقق خواهد شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.