کارگردان فیلم های سینمایی «اشنوگل» و «مدیترانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مافیای پخش وضعیتی به وجود آورده تا فیلمساز فرهنگی و دغدغه مند هم مجبور شود به سمت تولید کمدی های مبتذل جنسی برود.
وی ادامه داد: آن ها همانطور که ذائقه مردم را به سمت کمدی های سخیف جنسی و آثار سلبریتی محور سوق داده اند و فیلم هایی فارق از هرگونه ارزش هنری، فرهنگی و اخلاقی را به آن ها ارائه کرده و پول های کلانی به جیب می زنند تمام توان خود را به کار گرفته اند تا دیگر هنرمندی اصیل، متعهد، دغدغه مند و باورمند در سینمای ایران وجود نداشته باشد و تنها مبتذل سازان بتوانند در سینمای کشور جولان بدهند.
این سینماگر متذکر شد: دردآور آنجا است که مدیران سینمایی در مواجهه با این افراد که پول و قدرت در اختیارشان هستند و بسیار پررو هستند عملکردی منفعلانه دارند اما به سینماگر مظلوم درد کشیده ستم و اجحاف می کنند.
حاجتمند سپس با بیان اینکه این روند سال های متمادی است در سینمای کشور مرسوم شده است اظهار داشت: مدیران اگر واقعاً مدعی آن هستند که در چارچوب فرهنگ ایرانی-اسلامی کار می کنند باید بیایند و جلوی عملکرد مافیایی پخش کنندگان و برخی سالن داران را بگیرند و به آن ها اجازه ندهند تا بیش از این سینمای کشور را به قهقرا ببرند.
وی تصریح کرد: مشکل عمده دیگر آنجا است همین فیلمی که این اواخر بسیار در بوق و کرنا کردند و با شانتاژ رسانه ای اعلام کردند که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شده تنها ۳ میلیون نفر مخاطب داشته است یعنی کمتر از ۵ درصد جامعه به تماشای این فیلم رفته اند و این اتفاق به جای آنکه خوشحالی داشته باشد تأسف و اندوه در پی دارد چرا که نشان می دهد بیش از ۹۵ درصد مردم کشور به سینما نمی روند و فیلم نمی بینند.
این فیلمساز تأکید کرد: سال های سال است در حسرت دیدن سالن های سینمایی هستیم که مردم معمولی جلوی آن صف کشیده باشند؛ بنده صراحتاً عنوان می کنم جشنواره عمار از کل سینمای جمهوری اسلامی مردمی تر است چرا که به مناطق محروم و مستضعف می رود و به صورت رایگان برای مردم در کوچه و خیابان فیلم پخش می کند.
حاجتمند تصریح کرد: من برای سینمایی که پرفروش ترین فیلمش به روحانی و حزب اللهی هر کنایه ای دلش بخواهد می زند و شوخی های جنسی و مشروب خوری و... را ترویج می کند متأسفم و نمی دانم چطور امکان دارد مدیران سینمایی چشم خود را روی این همه فاجعه و فضاحت می بندند؟ گویا تعریف سینما از نظر آن ها عوض شده و ما از آن بی خبریم!
وی در پایان این گفتگو عدم استقبال مردم از اثر جدید فیلمسازی مانند اصغر فرهادی را بسیار خطرناک برشمرد و اظهار داشت: مدیران سینمایی باید آگاه باشند که عموم مردم از سینما قهر کرده اند و تنها عده ای مبتذل پسند به سینماها می روند و برای همین است که دیگر آثار اجتماعی هم برای مردم جذابیتی ندارد و کسی از آن ها استقبالی نمی کند.
ارسال نظر