شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

وزیر ارشاد:

از همان ابتدا تصمیم بر این شد که سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر چهلم با ظرفیت پنجاه درصدی فیلم‌های این دوره از جشنواره را اکران کنند

محمدمهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف ما این است تا عدالت فرهنگی را در همه بخش‌های فرهنگی با قوت تمام ادامه دهیم تا مردم در سراسر کشور به یک میزان و با عدالت از تولیدات فاخر فرهنگی بهره‌مند شوند.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی را برای ما پدید آورد تا بحث عدالت فرهنگی و دسترسی همگانی به کتاب را در سراسر کشور به شکل مساوی تامین کنیم.

وی در همین راستا تاکید کرد: امروز مردان و زنان، کودکان و نوجوانان در اقصی نقاط کشور می‌توانند ار ناشران در بخش‌های مختلف کشور کتاب‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند، دوستان ما در نمایش‌های گرافیکی که داشتند توانستند شرایط را فراهم کنند که حتی کودکان و نوجوانان از چابهار بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را از دومین نمایشگاه مجازی کتاب خریداری کنند.

وی با تاکید بر بازتاب عدالت فرهنگی که دولت جزو شعارهای خود قرار داده است ابراز کرد: عدالت فرهنگی که از شعارهای دولت بوده یعنی اینکه ما بتوانیم در همه جای کشور امکان دسترسی یکسان به تمامی بخش‌های فرهنگی را فراهم کنیم، هم دسترسی به کتاب که از اهداف مهم ما است که این مهم را در یک فرآیند کاملا دقیق جلو می‌بریم تا همه مردم به کتاب‌ها در سراسر کشور دسترسی یکسان داشته باشند و هم به سایر تولیدات فرهنگی این دسترسی را داشته باشند.

اسماعیلی در همین راستا تاکید کرد: انشالله با برنامه‌ریزی که صورت گرفته برای جشنواره فیلم فجر چهلم که پیش رو داریم همزمان با تهران در ۳۱ مرکر استان این جشنواره فیلم‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت تا همه مردم بتوانند همانطور که در تهران این دسترسی وجود دارد مردم دیگر استان‌ها بتوانند آثار راه یافته به این رویداد مهم سینمایی را به تماشا بنشینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: هدف ما این است تا این سیاست را در همه بخش‌های فرهنگی با قوت تمام ادامه دهیم تا مردم در سراسر کشور به یک میزان و با عدالت از تولیدات فاخر فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی پیرامون آخرین وضعیت کاغذ برای ناشران ابراز کرد: ما به دنبال آخرین اقدامات خود هستیم تا بتوانیم پیش‌خریدهای لازم را برای ناشران انجام دهیم تا این عزیزان بتوانند خط تولید آثار خود را توسعه بدهند و در این حوزه خبرهای خوبی در راه است.

اسماعیلی با اشاره به نمایشگاه فیزیکی کتاب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب را برای اردیبهشت ماه سال آینده در دست داریم اما کمی پیرامون کرونا نگرانی‌هایی وجود دارد که با رایزنی‌های لازم با ستاد ملی مبارزه با کرونا این نگرانی در برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران رفع خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شیوع و افزایش تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون در کشور و مصادف شدن آن با چهلمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: ما از ابتدا با جلساتی که با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم طوری برنامه‌ریزی‌ کردیم که در هر شرایطی کمترین تاثیرپذیری را ار جانب کرونا داشته باشیم به همین خاطر از همان ابتدا تصمیم بر این شد که سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر چهلم با ظرفیت پنجاه درصدی فیلم‌های این دوره از جشنواره را اکران کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی طی جلسه‌ای که امروز صبح دوباره با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم قرار شد تا علی‌رغم گستردگی صورت گرفته از سویه اومیکرون در کشور با ظرفیت پنجاه درصدی بتوانیم فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را برای علاقمندان در سالن‌های سینما نمایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.