چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

شهردار تهران در جمع خبرنگاران در خانه جشنواره فیلم فجر:

از اینکه برج میلاد خانه دایمی جشنواره فیلم فجر باشد استقبال می‌کنیم/ سینمای ما کم به دفاع مقدس پرداخته است

علیرضا زاکانی

سینماپرس: علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از تماشای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره این اثر سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در برج میلاد تهران به تماشای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، نشست. او بعد از تماشای این فیلم در جمع خبرنگاران درباره فیلم «موقعیت مهدی» عنوان کرد: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» جلوه ها و پیام های مهمی را با جنبه های هنری به نسل جوان منتقل می کند. این فیلم تلاش دارد تا برداشتی از یک حقیقت را بیان کند اما به هرحال نمی توانیم حقیقت را به طور کامل نشان دهیم و بزرگی امثال شهیدان باکری را در یک فیلم به تصویر بکشیم.

شهردار تهران با موفق دانستن تصویرسازی فیلم «موقعیت مهدی» بیان کرد: این فیلم تلاش بسیار زیبایی دارد تا پیام و عظمت ایثار را برای نسل امروز و فردا به تصویر بکشد.

زاکانی ادامه داد: این فیلم نشان می‌دهد که ما چه میراث بزرگ و گرانبهایی در دست داریم چه میراث بزرگی است و چه ایثارها و اخلاص هایی پای آن هزینه شده است تا ما هم بتوانیم در این عرصه از انقلاب اسلامی ایمان عمیق و ماندگاری به این پیام های اساسی داشته باشیم.

او تاکید کرد: باید از کارگردان، فیلمنامه‌نویس و همه دست‌اندرکارانی که چنین فیلمی را فراهم کردند، تشکر کرد. به هر حال تمام این فیلم حکایت از مرد بودن مردانی دارد که ما به آنها افتخار می کنیم، چراکه برای ما الگو، محل اعتبار و اعتنا هستند.

زاکانی درباره فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در شهرداری تهران ایجاد یک تحول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شهر است و به دنبال این هستیم که بتوانیم در عرصه های مختلف زندگی مردم نقش‌آفرین باشیم. ما خود را حاشیه نشین و مهمان نمی دانیم بلکه خود را نوکر مردم می دانیم از این جهت توجه به هنر برای رساندن این پیام برای شهرداری تهران یک اصل اساسی است.

او ادامه داد: ما از همه فیلم‌ها، سریال‌ها و مواردی که جنبه‌های امیدبخش و تعالی بخش را برای جامعه فراهم کنند و بتوانند آن جنبه‌های جهادی را با روح امید تبیین کنند، حمایت می کنیم و امیدواریم که بتوانیم در این مسیر صادقانه وارد شویم و با اخلاص و تاسی از شهدایی چون باکری این مسیر را طی کنیم.

زاکانی درباره تعامل با جشنواره فیلم فجر برای اینکه برج میلاد به عنوان خانه دایمی جشنواره باشد، مطرح کرد: از اینکه برج میلاد خانه جشنواره باشد، استقبال می کنیم و این استقبال در مقام بیان نیست همانطور که برای برگزاری این جشنواره با ستاد همکاری کردیم برای این موضوع نیز مشارکت می کنیم تا به امید خدا این مساله حل شود.

سینما بسیار اندک توانسته است جایگاه دفاع مقدس را نشان دهد

شهردار تهران درباره اینکه سینما چقدر در نشان دادن جایگاه دفاع مقدس در ایران موثر بوده است، اعلام کرد: سینما بسیار اندک توانسته است جایگاه دفاع مقدس را نشان دهد. به این دلیل که خیلی از اتفاقات دفاع مقدس هنوز بیان نشده است و دیگران دارند روایت های غلط خود را بیان می کنند و ما نیازمند این هستیم که روایت درست از دفاع مقدس داشته باشیم.

او افزود: دلیل دیگر اینکه به دفاع مقدس کمتر پرداخته شده است، ناشناخته بودن جنگ است و هنوز بسیاری از ابعادش مشخص نیست و به همین دلیل بی عنایتی های زیادی به آن شده است و البته افرادی هم هستند که سعی می کنند تا عظمت دفاع مقدس به رخ کشیده نشود چون این افراد حاشیه نشین بودند و در متن دفاع مقدس حضور نداشتند.

علیرضا زاکانی در پایان بیان کرد: امیدوارم کسانی که از دفاع مقدس برداشت ها و داشته هایی را دارند به میدان بیایند و در کنار کارهایی که به عنوان کتاب و خاطرات دفاع مقدس در گذشته بیان شده است، بایستند و این داشته ها را به زبان و بیان هنر به جامعه منتقل کنند تا فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت را زنده نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.