شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

بهروز شعیبی:

ما مسیری را به لحاظ فرهنگی طی می‌کنیم/خوبی‌ها مجموع چیزهایی است که فراموش نمی‌شود!

بهروز شعیبی در نشست خبری فیلم سینمایی «هِناس»

سینماپرس: بهروز شعیبی در برنامه «بسته پیشنهادی» از همکاری خود با مصطفی مستور و چگونگی این همکاری گفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه بسته پیشنهادی شب گذشته(جمعه 22 بهمن‌ماه) میزبان بهروز شعیبی بود و با او درباره آثارش در جشنواره فیلم فجر سخن کفت.

مژده لواسانی در این برنامه درباره فیلم «بدون قرار قبلی» پرسید و اینگونه سوالش را آغاز کرد: نگاه مصطفی مستور به جهان شما در سینما خیلی نزدیک است و این تلاقی دو جهان بینی باعث شده است که فیلمی بدون شعار را شاهد باشیم، چطور به مستور رسیدید؟

بهروز شعیبی درباره اقتباس از کتاب «بهترین شکل ممکن» به نویسندگی مصطفی مستور در فیلم «بدون قرار قبلی» بیان کرد: ما مشغول فیلمنامه بودیم ولی دنبال گزینه‌ای بودیم که فیلمنامه عمق و لایه جدیدی پیدا کند تا اینکه به این کتاب برخورد کردم.

وی اضافه کرد: من به آقای مستور ارادت داشتم و در دوره ساخت «بدون قرار قبلی» ارادت و رابطه ما بیشتر شد.

شعیبی در ادامه یادآور شد: زمانی ما داستانی را بیان و زمانی احساسی را منتقل می‌کنیم وقتی می‌خواهیم قصه‌ای بگوییم به ماجرا و ضرباهنگ فکر می‌کنیم تا مخاطب با ما همراه شود. این در داستان‌های مستور وجود دارد که با نوعی فضای احساسی همراه است روزی که این قصه را خواندم گفتم این همان لایه عمیقی است که باید به فیلم ما اضافه شود و با آقای مستور مذاکره کردیم.

وی اضافه کرد: ما دنبال این نبودیم که ماجرای عجیبی بگوییم اما می‌خواستیم احساسی را منتقل کنیم یا رایحه‌ای را. خود من در تغییر فصل‌ها رایحه را میفهمم و عطر بهار و بوی پاییز با یک حس به نظرم به مشام می‌رسد.

لواسانی با اشاره به اینکه هیچ کس جز شعیبی نمی‌توانست به جهان مستور نزدیک باشد از او سوال کرد که مستور تا چه حد از نتیجه فیلم راضی بوده است؟ و او پاسخ داد: فیلم را دیدند و خیلی دوست داشتند و من هم ممنونم چون زمانی که گفتم می‌خواهیم از این ایده استفاده کنیم نه تنها سوالی نپرسیدند بلکه با ما همراه شدند.

در ادامه برنامه ویدئویی از بغض بهروز شعیبی در نشست خبری بعد از اکران فیلم در برج میلاد نمایش داده شد که برای کشور بغض کرد و لواسانی پرسید چقدر برای شما مهم بود که بحث بازگشت به ایران و هویت شعاری نشود و شعیبی پاسخ داد: ما مسیری را به لحاظ فرهنگی طی می‌کنیم، خوبی‌ها مجموع چیزهایی است که فراموش نمی‌شود، امنیت خاطری که داریم، به هر حال ما سال‌های متمادی در این سرزمین هستیم.

وی عنوان کرد: امروز احساس می‌شود که مردم درباره چیزهایی خودداری می‌کنند که سال‌ها پیش درباره آن افتخار می‌کرده اند. نمی‌دانم تاثیر فضای مجازی است یا تاثیر چیست اما پیشنهاد فیلم «بدون قرار قبلی» این است که آن بخشی از این احساسات را که هرکسی دوست دارد باید مرور کنیم اگر این مرور و مهربانی نباشد دیگر چه چیزی را داریم که به ایندگانمان ببخشیم.

برنامه «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی الهه بهبودی جمعه شب‌ها ساعت 21 به صورت زنده از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.