یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

چگونگی تولید آثار سالم پلتفرم ها/۳

الماسی: امیدوارم مدیر جدید ساترا جلوی ولنگاری در شبکه نمایش خانگی را بگیرد/ نمایش خانگی مدت ها است به بیراهه می رود!

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما با توجه به اعلام نظر قطعی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص نظارت «ساترا» بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی و تغییر رئیس این نهاد در خصوص چگونگی تولید آثار سالم پلتفرم ها گفت: امیدوارم مدیر جدید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر جلوی ولنگاری در شبکه نمایش خانگی را گرفته و اجازه ندهد آثاری با محتوای ضد فرهنگ ایرانی-اسلامی همچنان در این حوزه تولید و پخش شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا زمانی که نیازهای واقعی فرهنگ جامعه درک نشود ما شاهد همین تولیدات سبک سرانه و بی ارزش و سطحی در پلتفرم ها خواهیم بود که هیچ سنخیت و قرابتی با فرهنگ و هنر و تاریخ مان ندارند.

وی سپس با تأکید بر اینکه نمایش خانگی مدت ها است به بیراهه می رود و کسی جلودار آن نیست اظهار داشت: من امیدوارم با تغییرات جدی و اساسی که در مدیریت و نظارت تولیدات این حوزه به وجود آمده بتوانیم شاهد تحول اساسی در این عرصه باشیم.

الماسی تأکید کرد: تولیدات باری به هر جهت و الله بختکی در شبکه نمایش خانگی و نگاه کاسبکارانه به هنر باید از بین برود. این بسیار تلخ و اسفبار است که بیشتر کسانی که در این حوزه کار و فعالیت می کنند نگاه تجارتی به فرهنگ و هنر دارند و در خانه های شان می نشینند و فارق از روابط اجتماعی حاکم در کشور و تنها بر اساس تخیلات فردی شان مبادرت به نگارش و تولید این آثار سخیف و کم مایه می کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیگه چه خبر؟» و «افسانه آه» متذکر شد: ایجاد پیوند ارگانیک معرفتی میان حوزه های علیمه و دانشگاه با پلتفرم ها می تواند منجر به تولید آثار سالم و ارزشمند در این عرصه شود و این وظیفه مدیران فرهنگی است که این ارتباط را به وجود آورند و مانع تولیدات سطحی، سخیف و نازل در شبکه نمایش خانگی شوند.

این سینماگر بهره گیری از نهادهای پژوهشی را یکی از راهکارهای موثر برای رشد شبکه نمایش خانگی برشمرد و در این راستا اظهار داشت: این همه نهاد و سازمان در کشور وجود دارند چرا از این ها بهره نمی بریم؟ این همه پایان نامه های درجه یک علوم انسانی نوشته شده چرا از این ها استفاده نمی شود؟ بی شک شبکه نمایش خانگی زمانی می تواند برنده میدان شود که از این وضعیت بغرنج کنونی خود را خلاص کرده و انسانیت و خرد و اندیشه را جایگزین محتوای خود کند.

الماسی در پایان این گفتگو معضلاتی نظیر پولشویی و... در شبکه نمایش خانگی را اسفبار توصیف کرد و در این باره گفت: در خصوص پولشویی در شبکه نمایش خانگی وظیفه بر عهده مقامات انتظامی، قضایی و اطلاعاتی است که ورود جدی داشته باشد و جلوی افرادی که این کارها را انجام می دهند بگیرند. اطلاعات ما در این زمینه بسیار کم است، من هم مثل شما و دیگران بر حسب ارتباطات مختلف شنیدم چنین مسائلی در شبکه نمایش خانگی رخ داده و می دهد، حتی چند نفری هم دستگیر شدند، من امیدوارم این بساط مشمئزکننده هرچه سریع تر برچیده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.