شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

مدیرکل نظارت‌بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی:

هر فیلمی که بتواند طی روزهای باقی مانده پروانه نمایش دریافت کند، می‌تواند متقاضی اکران نوروزی باشد

سالن سینما

سینماپرس: مدیرکل نظارت‌بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی می‌گوید برای اکران نوروزی فیلم‌ها، پروانه نمایش آن‌ها باید محرز و مورد تایید باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره وضعیت فیلم‌های اکران نوروزی گفت: همانطور که دبیر شورای صنفی نمایش در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود، فیلم‌هایی که از سوی شورای صنفی نمایش برای اکران نوروزی ۱۴۰۱ اعلام شده بود، به نوعی پیشنهاد این شورا برای اکران نوروزی به سازمان سینمایی بود. سازمان سینمایی نیز قرار است براساس تعداد فیلم‌هایی که متقاضی اکران بودند فیلم‌ها را بررسی کند.

وی تاکید کرد: در واقع کارگروهی برای بررسی فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی ایجاد شده که طی روزهای آینده لیست نهایی فیلم‌های اکران نوروزی مشخص می‌شود، در حال حاضر آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که فیلم‌هایی که قرار است در اکران نوروزی قرار گیرد پروانه نمایش‌شان باید محرز و مورد تایید باشد. به همین دلیل سازمان سینمایی در شرایط فعلی فیلم‌های دارای پروانه نمایش را بررسی کرده و بر اساس آیین‌نامه‌ای که از قبل مشخص بوده، فیلم‌های اکران نوروزی اعلام می‌شود.

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بخش‌هایی از فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی منتشر شده، این فیلم تا چه اندازه به دلیل شرایط موجود می‌تواند در لیست اکران نوروزی قرار گیرد، توضیح داد: این فیلم سینمایی نیز یکی از کاندیداهای اکران نوروزی است که می‌تواند متقاضی باشد. پیش از این چند دقیقه از این فیلم توسط یکی از شهرستان‌ها بیرون آمده بود که این مساله از طریق ستاد صیانت از آثار سینمایی در حال پیگیری است، هرچند این فیلم چنین شرایطی را پشت سر گذاشته، اما این مساله دلیلی بر این نیست که حتماً «علف زار» در ترکیب اکران نوروز باشد. تاکید می‌کنم که هر فیلمی که بتواند طی روزهای باقی مانده پروانه نمایش دریافت کند، می‌تواند متقاضی اکران نوروزی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شورای صدور پروانه نمایش به صورت فوق‌العاده جلسه برگزار کرده و بسیاری از فیلم‌های متقاضی را دیده و امیدوارم بتوانیم هر چه سریع‌تر براساس داشته‌های خود تصمیم نهایی را بگیریم.

فرجی در پایان گفت: بسته حمایتی اکران نیز بنا به درخواست انجمن سینماداران و شورای صنفی نمایش و دفاتر پخش فیلم تعیین شده که طی نشستی که این صنوف با رییس سازمان سینمایی داشتند، مفاد آن پیشنهاد شد تا براساس آن فیلم‌هایی که در اکران عمومی فروش خوبی نداشتند هم مورد حمایت قرار گیرد، در همین راستا رییس سازمان سینمایی دستور داد تا لیست فیلم‌هایی که در طول اکران متضرر شده‌اند مشخص شود، تا با ایجاد کارگروهی در سازمان سینمایی و توسط معاونت نظارت و ارزشیابی تصمیم‌گیری نهایی برای حمایت‌ها صورت گیرد که هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.