چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم/۴

اسلاملو: مدیر سینمایی نباید دنبال ظاهرگرایی و ارائه بیلان و آمار و ارقام باشد/ مدیران آماری و تزئین کار به درد سینما نمی خورند!

محمدرضا اسلاملو در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: مدیر سینمایی نباید دنبال ظاهرگرایی و ارائه بیلان و آمار و ارقام باشد؛ مدیر سینمایی باید در پی ایجاد تحول در هنرهفتم برای رسیدن به سینمای تراز انقلاب اسلامی باشد اما متأسفانه این دغدغه مدیران نیست و همواره ما شاهدیم که بیشتر مدیران در پی ظاهرگرایی هستند و فریب پست و میز و سمت و منشی و ماشین و راننده و... را می خورند که در اختیار آن ها قرار گرفته است.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مطرح کردن این سوأل که اگر ما به جای مدیران سینمایی بودیم چه می کردیم پرسشی به درد بخور و عام المنفعه است و بی شک مسئولان باید از این نظرات بهره خوب ببرند.

وی ادامه داد: اگر من نوعی رئیس سازمان سینمایی بودم استراتژی و مانیفست کارم را می دانستم چرا که باور داشتم مدافع انقلاب اسلامی هستم و انقلاب اسلامی است که مرا سر کار آورده؛ این باور را داشتم که انقلاب رخ داده و دگرگونی حاصل شده و تاریخ با فراز و نشیب طی شده و باید در فرهنگ و هنر کشور تحول اساسی ایجاد شود.

این سینماگر سپس با بیان اینکه انتخاب مدیران میانی در سینما بسیار مهم تر از مدیر ارشد است گفت: مدیران میانی بسیار مهم هستند و وقتی یک مدیر بالادستی آن ها را انتخاب می کند باید به این نتیجه برسد که آیا این ها اهل عمل هستند یا دنبال آمار و ظاهرسازی اند؟

اسلاملو خاطرنشان کرد: در این چند سال بدون استثنا دوستانی که در پست های مدیریتی دیدیم با اینکه هم قوی داشتند و هم ضعیف اما اغلب دنبال این بودند با نوعی ظرافت رفرمیستی عمل کنند! نه اینکه سمبل کاری کنند اما محافظه کار بودند و تغییرات بنیادی ایجاد نکردند و دوست داشتند ویترینی که دارند را تزئین کرده و آمار و ارقام را جلوه دهند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد تغییرات بنیادین در سینما نیاز به شهامت دارد اظهار داشت: مدیر خوب مدیری است که دست به خطر بزند و از هیچ چیز هراس نداشته باشد. مدیر خوب مدیری است که بداند باید در سینما تحول ایجاد کرده و کمک کند تا ریل و جاده سینما به سمت مقصد اصلی اش یعنی مقصد انقلاب پیش برود.

این کارگردان سینما تصریح کرد: مدیران آماری و تزئین کار که روابط عمومی قوی دارند و تند تند حرف می زنند به درد سینما نمی خورند! این مدیران ظاهرسازند! یک مدیر خوب مدیری است که بهره گیری از نظرات نخبگان انقلابی اتاق فکر تشکیل دهد و در پی برنامه ریزی مناسب در سینما باشد. مدیر باید متفکر و اندیشمند باشد و بتواند هنرهفتم را به سمت آنچه ایده آل انقلاب اسلامی است هدایت کند.

اسلاملو در پایان این گفتگو افزود: مدیر خوب مدیری است که مرکز گسترش سینمای انقلاب اسلامی را تشکیل دهد، دلسوزان انقلاب را دور هم جمع کند و با برنامه ریزی و تخصیص بودجه مکفی سینمای انقلاب را احیاء کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.