یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

از روز جمعه؛

اُمیکرون سینماهای شانگهای را تعطیل کرد

سالن سینما

سینماپرس: با گسترش موارد ابتلا به کرونا حتی در گستره محدود، چین یک بار دیگر محدودیت‌های جدیدی از جمله بر سینماها اعمال کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تعدادی از سینماهای شانگهای از روز جمعه در واکنش به افزایش تعداد موارد کشف‌ شده ویروس کرونا در این شهر و دیگر بخش‌های چین بسته شدند.

تم پارک دیزنی‌لند شانگهای هم محدودیت‌های جدیدی را بر خدمات خود معرفی کرد که از شنبه اجرایی شدند.

مسئولان چینی شنبه اعلام کردند که ۱۶۴۹ مورد جدید ویروس شناسایی شده و به این ترتیب برای دومین روز متوالی تعداد موارد شناسایی شده از هزار عبور کرد.

این ارقام در مقایسه با بعضی کشورها و مناطق بسیار کوچک هستند اما این‌ها بالاترین ارقامی هستند که چین در تقریبا ۲ سال گذشته تجربه کرده است. این مسئله همچنین نشان می‌دهد که گونه خفیف‌تر اما واگیردارتر امیکرون تا چه حد در این کشور اثر گذاشته است.

مسئولان گفتند بیشتر موارد در استان‌های شاندونگ و جیلین در شمال شرق کشور شناسایی شده‌اند. اما تعداد موارد شناسایی شده در شانگهای که پایتخت بازرگانی و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چین است هم باعث ایجاد نگرانی شده است.

مسئولان شهری گفتند مدارس شانگهای هم بسته می‌شوند و باید آنلاین برگزار شوند. به افراد زیادی که در معرض موارد شناسایی شده قرار گرفته‌اند هم گفته شده تا ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. سینماها، پارک‌ها و کتابخانه‌ها در مناطقی از جمله جینگان کاملا بسته شده‌اند.

تمام این‌ها در راستای سیاست کنترل کامل چین بر کووید -۱۹ است که اجازه شکل‌گیری موارد محدود را هم نمی‌دهد. مسئولان از ابتدای پاندمی تا به حال حدود ۱۱۲ هزار مورد ابتلا و ۴۶۳۵ مورد مرگ‌ و میر گزارش کرده‌اند و حدود ۱.۲۴ میلیارد نفر تا به حال در این کشور حداقل یک دوز واکسن گرفته‌اند.

اما سیاستی مشابه در هنگ کنگ نتوانسته به درستی اجرا شود و در حال حاضر ده‌ها هزار مورد ابتلای روزانه به ویروس آنجا گزارش می‌شود. دیزنی‌لند هنگ کنگ از ژانویه ۲۰۲۲ تا به حال، یعنی زمانی که امیکرون وارد شهر شد، بسته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.