چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

در هفتاد و پنجمین دوره؛

پوستر جشنواره فیلم کن رونمایی شد

جشنواره فیلم کن

سینماپرس: پوستر امسال جشنواره کن از صحنه معروف فیلمی از جیم کری استفاده کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از یاهو انترتینمنت، جشنواره فیلم کن سه شنبه شب پوستر هفتاد و پنجمین دوره خود را منتشر کرد که از فیلم سال ۱۹۹۸ «نمایش ترومن» ساخته پیتر ویر با نقش‌آفرینی جیم کری الهام می‌گیرد.

پوستر صحنه‌ای از این فیلم محصول استودیوی پارامونت را به تصویر می‌کشد که در آن شخصیت ترومن با بازی جیم کری در حال بالا رفتن از پله‌ها، به آسمانی از ابرها دست می‌زند.

کن در بیانیه‌ای گفته است؛ درست همانطور که انگشتان شخصیت ترومن افق را لمس می‌کنند، این جشنواره هم می‌خواهد طبیعت افراطی جهان فعلی از جمله بحران اقلیمی، فجایع انسانی و درگیری‌های مسلحانه را در نظر بگیرد تا ارتباطی نزدیک‌تر با دنیا داشته باشد.

اما جشنواره همچنین اضافه کرده است که مانند همیشه تعهد اصلی آن به نمایش گذاشتن فیلم‌های خوب و با کیفیت خواهد بود که به تحول سینما و فیلمبرداری کمک می‌کنند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: فستیوال یک بار دیگر بر این تعهد قوی خود تاکید می‌کند که سینما و هنر جایی هستند که تفکر و نوسازی جامعه صورت می‌گیرد.

به گفته این فستیوال، فیلم «نمایش ترومن» توصیفی مدرن از مفهوم غار افلاطون است و صحنه‌ای از آن که در پوستر به نمایش گذاشته شده از بیننده می‌خواهد نه تنها مرز بین واقعیت و نمایش آن را تجربه کند، بلکه درباره قدرت خیال به تفکر بپردازد.

هفتاد و پنجمین دوره از این جشنواره مهم اروپایی کار خود را از روز سه‌شنبه هفدهم ماه مه (بیست‌وهفتم اردببهشت) آغاز می‌کند و تا روز شنبه بیست‌وهشتم مه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.