شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۶

کریمی: عدم حضور دبیر ثابت باعث ایجاد آسیب های جدی در جشنواره فجر شده است/ باید برای جشنواره چهل و یکم دبیری استخوان ترکانده تر انتخاب می شد

عباس کریمی در نشست تحلیلی «گام دوم سینما»

سینماپرس: عباس کریمی منتقد سینما و کارشناس فرهنگی در پی انتصاب زودهنگام دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: عدم حضور دبیر ثابت باعث ایجاد آسیب های جدی در جشنواره فجر شده است؛ تعویض مکرر دبیران باعث می شد تا این رویداد سینمایی قوانین مشخصی نداشته باشد و هر دبیری بنابر سلیقه خود دست به یک سری تغییرات در جشنواره بزند.

دبیر فرهنگی خبرگزاری «ایکنا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر فقدان دبیر ثابت عدم در نظر گرفتن یک مکان مشخص به عنوان کاخ جشنواره نیز بسیار جشنواره را با بحران روبرو ساخته؛ واقعاً پرسش اینجا است که چرا مهمترین رویداد سینمایی در کشور ما در حالی وارد چهل و یکمین سال برگزاری خود می شود که هنوز یک محل ثابت و مشخص ندارد و هر سال در خصوص محل برگزاری آن دعواهای زیاد بر پا است؟

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی است که تمامی جشنواره های معتبر و حتی سطح پایین تر سینمایی جهان مکان مشخصی برای برگزاری شان دارند اما ما همه ساله شاهد اتلاف انرژی و وقت زیادی هستیم در خصوص اینکه جشنواره را در برج میلاد برگزار کنیم یا یک سینمای دیگر!

کریمی متذکر شد: این جشنواره چهل سالگی خود را پشت سر گذاشته و با نیم نگاهی به تمامی سال های برگزاری اش می توان نیروهای زبده اجرایی که طی همه این سال ها در جشنواره حضور داشته اند را گلچین کرد و از این پس آن ها را به کار گرفت تا حداقل تیم های اجرایی و تشریفاتی و... کارآمدی کافی را داشته باشند و مانند جشنواره فجر ۱۴۰۰ شاهد این همه بلبشو و بی نظمی نباشیم.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه تعویض مکرر نیروهای اجرایی آسیب زا است تأکید کرد: علاوه بر این نگاه های سیاسی مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره نسبت به سینما و هنر هم آسیب جدی به این رویداد وارد کرده و می کند و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

وی در خاتمه این گفتگو در خصوص انتخاب مجتبی امینی به عنوان دبیر این دوره جشنواره گفت: من آقای امینی را نمی شناسم فقط «گاندو» را از ایشان دیدم که نپسندیدم! باید برای جشنواره چهل و یکم دبیری کاربلدتر و استخوان ترکانده تر انتخاب می شد چرا که ایشان برای اولین بار است که می خواهند دبیر این رویداد مهم سینمایی شوند و قطعاً تازه می خواهند مشق کنند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.