پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

برگزاری جلسه مدیران جدید تلویزیون در «نمایشگاه کتاب»؛

جلیلی: رسانه ملی وظیفه دارد تا به بهترین شکل دستاوردهای کشور را در عرصه‌های فرهنگی به تصویر در آورد

صدا و سیما

سینماپرس: جلسه فوق العاده معاون سیما و مدیران شبکه های تلویزیون همزمان با بازگشایی نمایشگاه کتاب و با حضور قائم مقام محتوایی و دبیر تحول رسانه ملی در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، محسن برمهانی معاون سیما روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در نخستین جلسه با مدیران شبکه‌های تلویزیون با اشاره به تقارن این نشست و برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور، بر آغاز عملیات مشترک رسانه‌ای شبکه‌های سیما در بازنمایی این مهم تاکید کرد.

معاون سیما تصریح کرد: شروع هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا شبکه‌ها و برنامه سازان از هم اکنون در ساختن برنامه‌هایی به منظور معرفی کتاب‌های فاخر و تکریم نخبگان علمی و پژوهشگران کشور اهتمام ویژه‌تری داشته باشند و باید این روند در طول سال استمرار یابد.

برمهانی در پایان تاکید کرد: شبکه‌های سیما از ظرفیت نمایشگاه بین المللی کتاب که همچون یک آوردگاه بزرگ فرهنگی است به شایستگی استفاده کنند.

وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: همه ماموریت‌های دانشگاهی، قرارگاهی، آسایشگاهی و آوردگاهی رسانه ملی، در بسترنمایشگاه کتاب قابل پیگیری است.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را یک همایش بزرگ خواند که در آن سه ضلع مردم، نخبگان و نظام با هم تلاقی می‌کنند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما نمایشگاه بین المللی کتاب را صحنه پر افتخار یک حماسه فرهنگی توصیف کرد که در شرایط فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه غرب بر ایران، حضور پرشور مردم در این آوردگاه، رونق فرهنگ کشورمان را به رخ می‌کشد.

جلیلی با اشاره به فضای نشاط و بهجت حاکم بر نمایشگاه کتاب گفت: شکوه این نمایشگاه، زنده و بالنده بودن بازار اندیشه و علم و هنر ایران را در هر دو سوی تولید و مصرف، نشان می‌دهد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در جلسه فوق العاده معاونت سیما که در نمایشگاه کتاب تهران در مصلی برگزار شد، گفت: رسانه ملی وظیفه دارد تا به بهترین شکل این شور و اشتیاق حضور و دستاوردهای کشور را در عرصه‌های فرهنگی به تصویر در آورد و از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرد و این امر نباید فقط محدود به هفته کتاب و کتابخوانی باشد.

وی برپایی نمایشگاه کتاب را یک فرصت مناسب و بی‌نظیر برای همکاران در رسانه دانست که امکان ارتباط با نخبگان را فراهم می‌کند تا از این طریق با افرادی که صاحب قلم و فکر و تعهد هستند در موضوعات مختلف و تولید محتوا، راهنمایی و مشاوره بگیرند.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نظام در این صحنه فرهنگی با تمام توان پای کار جمهور مردم و جریان فکری نخبگان است، تصریح کرد: ما در رسانه وظیفه داریم با ابتکار، نوآوری و همچنین عزم و همت همکاران، چنین حماسه‌های فرهنگی و جریان‌های مستمر فکری نخبگان و فرهیختگان را به شایستگی بازنمایی کنیم.

در پایان این نشست وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، برمهانی معاون سیما و مدیران شبکه‌ها از غرفه‌های نمایشگاه کتاب بازدید و با فعالان حوزه نشر گفتگو کردند.

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۸
    0 0
    کاملا موفق عمل کرده آید مخاطب صفر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.