شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

تودیع و معارفه معاون سیما و مدیران شبکه‌های تلویزیون برگزار شد؛

شاه آبادی: تمام تلاشم در دوران مسئولیتم این بود که فرآیندهای تولید و زیرساخت‌های لازم برای تحقق یک تحول بنیادی رقم بخورد

صدا و سیما

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی بیان کرد که تحول با جابجایی معاونان و مدیران رخ نمی‌دهد بلکه به همت بدنه عظیم، کارآمد و انقلابی که در سازمان صداوسیما حضور دارد، رقم می‌خورد.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون سابق سیما در مراسم تودیع و معارفه مدیران شبکه‌های سیما گفت: فصل جدید فعالیت‌های معاونت سیما با مدیران تازه نفس، خوش ذوق، جوان، با انگیزه، انقلابی و ارزشی ان شاءالله فصل نوین و درخشانی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم دست در دست همدیگر منویات مقام معظم رهبری را در رسانه ملی رقم بزنیم.

وی با اشاره به مدت زمان کوتاه مسئولیتش در معاونت سیما گفت: این مدت در عین کوتاه بودن بسیار پرفراز و نشیب و آموزنده بود و حال و فضای این یک سال و نیم بسیار خاص بود. سه بازه زمانی و سه فصل مستوفی در این مدت رقم خورد و من در این مدت توفیق داشتم که لحظه به لحظه در مجموعه سیما مطالبی را بیاموزم و از تجربیات و دانش و اطلاعات دوستان استفاده کردم.

شاه آبادی ادامه داد: چند ماه اول مسئولیتم مصادف بود با دوران پیش از انتخابات ریاست جمهوری که تمام عزم فعالیت‌های معاونت در این ایام مهم و حساس به اخبار مربوط به انتخابات معطوف بود و همه همکاران تلاش کردند در این دوران پرفراز و نشیب از تمام ظرفیت‌های رسانه در این خصوص بهره گیرند.

فصل دوم دوره سه ماهه بود که مصادف بود با تغییر و تحولات سازمانی و در هفت ماهه گذشته دوران ریاست دکتر جبلی از ایشان آموختم و گزارشی از وضعیت موجود معاونت سیما، برنامه‌ریزی‌های انجام و محقق شده و حتی برنامه‌ریزی‌های محقق نشده در این مدت به رئیس سازمان ارائه شد و توفیقی است که مسئولیت جدید به دست برادر عزیز، فرزند شهید، انقلابی، توانا و کاربلد سپرده می‌شود و امیدوارم در این دوره، طرح‌هایی که باید انجام شود و ایده‌های جدید و خوب رقم بخورد.

وی تاکید کرد: این امر منوط به این است که همه با هم، هم افق شویم و نگاه دقیق و ظریف به مطالبات حضرت آقا از رسانه داشته باشیم و در طول دوران مختلف علیرغم همه تلاش‌ها، رسانه با تحقق این مطالبات همچنان فاصله دارد.

شاه آبادی افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده ما، بی توجهی به هم افزایی ظرفیت‌های موجود است و اگر کسی در مجموعه کاری سیما قدمی بخواهد بردارد باید ظرفیت‌های مجموعه را شناسایی کند و بداند آنها را چگونه باید در کنار هم قرار دهد.

معاون پیشین سیما بیان کرد: تمام تلاشم در دوران مسئولیتم این بود که فرآیندهای تولید و زیرساخت‌های لازم برای تحقق یک تحول بنیادی رقم بخورد. لزوم تامین زیرساخت‌های مجموعه، اصلاح فرآیندهای موجود و کار با برنامه‌ریزی، اقدام زمانبری است که باید با دقت دنبال شود و نقطه اشتراک آنها را پیدا کرد و کنار هم قرار داد. شناخت این اشتراکات و نسبت آن با هدفی که مجموعه قرار است به آن برسد از جمله مواردی است که در معاونت در حال انجام بود و باید همچنان دنبال شود.

شاه آبادی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و نقطه قوت‌های معاونت سیما، گفت: این موارد می‌تواند سرعت حرکت و رسیدن به هدف را تسریع بخشد و امیدوارم زیرساخت‌هایی که تاکنون در سیما فراهم شده و اقداماتی که صورت گرفته برای حصول نتیجه مقدمه کارسازی باشد.

معاون پیشین اظهار کرد: پرچمی که امروز به دست ریاست محترم سازمان سپرده شده، کار بسیار سخت و مشکل است اما باید توجه داشت انتظارات حضرت آقا در مقوله رسانه قابل دسترسی است. همه باید هر چه در توان دارند برای موفقیت رئیس رسانه ملی به کار گیرند و بدانیم چقدر از مطالبات مقام معظم رهبری محقق شده و تا رسیدن به شرایط ایده آل چقدر فاصله داریم تا افق و چشم انداز را به درستی ترسیم کنیم.

شاه آبادی تاکید کرد: تردید کردن در ترسیم نقطه رسیدن به هدف، هر مجموعه‌ای را با بحران مواجه می‌کند و این نقطه‌ای است که از همه مدیران انتظار می‌رود به آن افق با دقت نظر و درستی نگاه کنند و با تمام توان خود و هم افزایی انتظار و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را از رسانه ملی جامه عمل بپوشانیم چرا که این انتظار از رسانه ملی وجود دارد.

محسن برمهانی معاون جدید سیما در این مراسم گفت: این جلسه، در واقع تقدیر و تشکر از زحمات دکتر شاه آبادی است و از همه عزیزان که به این منظور در اینجا حضور دارند تشکر می‌کنم.

وی افزود: سعه صدر و مناعت طبع در وجود دکتر شاه آبادی مشهود است و خدمتگزاری و دنبال کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب از شاخصه‌های بارز وی است.

برمهانی در ادامه گفت: قبول مسئولیت به خودی خود جای خوشحالی ندارد و زمانی ما می‌توانیم خوشحال باشیم که ماموریت صحیح انجام و حق این امانت خطیر را به خوبی ادا کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تحول با جابجایی معاونان و مدیران رخ نمی‌دهد بلکه تحول به همت بدنه عظیم، کارآمد و انقلابی که در سازمان صداوسیما حضور دارد، رقم می‌خورد.

معاون جدید سیما با قدردانی از زحمات مدیران پیشین در مجموعه معاونت سیما گفت: باید همچنان از ظرفیت این عزیزان و تجربیات گرانبهای شان در عرصه رسانه بهره ببریم و ان شاالله مدیران جدید هم بتوانند از این ظرفیت‌ها به شایستگی استفاده کنند.

برمهانی تاکید کرد: ان شالله دوران جدید معاونت سیما، در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و برطرف کردن دغدغه‌های ایشان نسبت به مسائل رسانه، اقدام مطلوب و شایسته ای صورت گیرد و نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد به خوبی ایفا شود.

وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.