یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران/۴

فاضلی: اغلب برنامه های تلویزیون فراتر از فاجعه شده و نمی تواند مخاطب امروزی را به سمت خود جذب کند/ نگذارید مردم بیش از این از رسانه ملی دور شوند!

محسن فاضلی

سینماپرس: محسن فاضلی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در پی تغییرات در معاونت سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: اغلب برنامه های تلویزیون فراتر از فاجعه شده و نمی تواند مخاطب امروزی را به سمت خود جذب کند از این رو تمامی مدیران جدید تلویزیون باید با آسیب شناسی آنچه در گذشته روی داده درصدد این باشند که ضعف های پیشین را جبران کرده و تلاش کنند تا بر اساس نیازهای روز جامعه برنامه های درخور تولید شود.

این منتقد پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: توصیه اکید بنده به یکایک مدیران و معاونان سیما این است که نگذارید مردم بیش از این از رسانه ملی دور شوند و به سمت ماهواره ها بروند! این اتفاق برای جامعه ما بسیار خطرناک است و می تواند تأثیرات مخرب فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و... برای کشور ما به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفم که باید عنوان کنم بنده شخصا سال ها است تلویزیون نمی بینم! این جمله را بنده ای می گویم که قبلا مرتب پای تلویزیون بودم اما الآن اصلا رغبتی برای تماشای تلویزیون ندارم چرا که نه فقط به نظر بنده که بنابر نظر اغلب کارشناسان و صاحب نظران برنامه های تلویزیون به هیچ عنوان باکیفیت و استاندارد نیستند و فاجعه بار شده اند.

فاضلی سپس عملکرد جناحی مدیران سیما را یکی از دلایل اصلی دوری مردم از رسانه ملی برشمرد و متذکر شد: شما باید تابع نظرات مردم باشید! این اتفاق بسیار تلخ است که تلویزیون برای بخش زیادی از مردم بدل به یک نوستالژی و حسرت شده! ما هرچه برنامه خوب از تلویزیون به یادمان می آید نهایتا برای دهه ۷۰ یا اوایل دهه ۸۰ است که برنامه ها به شدت متنوع بودند و ذائقه های مختلف مردم را جواب می دادند.

این منتقد سینما تأکید کرد: علاوه بر ضعف شدید برنامه های نمایشی اعم از سریال و فیلم در تلویزیون متأسفانه ما در سایر برنامه ها نیز مشکلات جدی را شاهد هستیم به نحوی که مثلا در برنامه های کارشناس محور برخی کارشناسان حرف های نامربوط می زنند که بدتر داغ دل مردم را تازه می کند. این گونه نظریه های عجیب در رسانه ملی باعث شده تا کارشناسان به عنوان افرادی مضحک شناخته شوند و باید جلوی این روند گرفته شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: تا وقتی که افرادی خارج از چارچوب تحصیلاتی و تجربی به عنوان مدیران مختلف در رسانه ملی حضور دارند نتیجه همین خواهد بود. من معتقدم ما باید شاهد یک پالایش اساسی در تیم مدیریتی صدا و سیما باشیم تا شاید به این ترتیب کمی اوضاع نظم و نظام پیدا کند و بتوانیم شاهد رفع مشکلات تولیدی رسانه ملی شویم.

نظرات

  • ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۵:۲۱
    0 0
    چه فاجعه ای که شما تلویزیون نمیبینی اما من میبینم چون تفریح دیگری ندارم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.