سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران/۵

مزدآبادی: مدیران جدید سیما باید برای اشتغال زایی هنرمندان و جذب بیشتر مخاطبان تولید «تله فیلم» را احیاء کنند/ فضا باید بازتر شود

جواد مزد آبادی کارگردان

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتصاب تغییرات در معاونت سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین اتفاقات سال های اخیر رسانه ملی جلوگیری از تولید تله فیلم ها بود؛ این کار باعث شد بسیاری از هنرمندان که نان شب خود را از راه تولید این تله فیلم ها به دست می آوردند بیکار و خانه نشین شوند و از سوی دیگر مخاطبان این آثار نیز به سمت ماهواره ها و فضای مجازی گرایش پیدا کنند از این رو مدیران جدید سیما باید برای اشتغال زایی هنرمندان و جذب بیشتر مخاطبان تولید «تله فیلم» را احیاء کنند.

کارگردان سریال های «جزیره ایکس» و «دنگ و فنگ روزگار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه تولید در صدا و سیما بسیار کم است؛ اغلب هنرمندان بیکار هستند و اگر تله فیلم سازی رونق بگیرد دوباره همه می توانند سر کار بروند و آنتن سیما نیز پر از برنامه های رنگارنگ شود. این بسیار بد است که تله فیلم سازی خوابیده و در سیما فقط عده ای افراد خاص می توانند سریال سازی کنند.

وی ادامه داد: مدیران رسانه ملی باید تولید تله فیلم را در اولویت قرار دهند چرا که با بودجه یک سریال می توان ده ها تله فیلم تولید کرد و ذائقه های مختلف مردم را جذب تماشای برنامه های رسانه ملی نمود از طرف دیگر تعداد تهیه کنندگانی که در تلویزیون کار می کنند در حد تابلویی تکراری شده و فقط ۴-۵ تهیه کننده هستند که تند تند کار می کنند و بقیه افراد که می توانند فعال باشند راهی ندارند تا به این جمع اضافه شوند.

مزدآبادی انحصارطلبی در سازمان صدا و سیما را منافی اخلاق اجتماعی و فرهنگی دانست و در این راستا متذکر شد: مدیران جدید باید فضا را بازتر کنند و اجازه بدهند چهره هایی که سال ها حق تولید فیلم و سریال در سازمان از آن ها سلب شده بتوانند در این فضا کار کنند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا به عقیده شما حتی افرادی که تجربه ثابت کرده آثار ضعیف و نازل تولید می کنند نیز باید بتوانند در این فضا حضور داشته باشند یا باید جلوی فعالیت آن ها گرفته شود اظهار داشت: مدیران باید به ساختار قوی توجه داشته باشند. باید در شوراها افرادی حضور داشته باشند که متن ها را بدقت نظر بیشتری مطالعه کنند و اجازه ندهند هر اثری تولید شود.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان کسی که رکورد تله فیلم سازی در ایران با ۴۷ فیلم در دست او است عرض می کنم رونق تله فیلم سازی به این معنا نیست که در دروازه باز شود هر کسی بیاید کار کند و باید گزینش بر اساس سابقه افراد صورت گیرد.

مزدآبادی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: متأسفانه ما یا از این ور بام یا از آن طرف بام میفتیم! اگر کار در تلویزیون درست انجام می شد و خوراک های خوبی برای مردم تولید می شد مردم هرگز به سمت تماشای سریال های خانگی و ماهواره ها نمی رفتند! مدیران باید بدانند بودجه تولید یک سریال می تواند خرج تولید ۱۰۰ تله فیلم شود و این تولید انبوه تله فیلم می تواند برخی از هنرمندان را که از روی فقر و ناچاری نمی دانند چه کنند و زیرپله نشین شدند را نجات دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.