یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

وایولا دیویس:

«رسانه‌های اجتماعی» تعریف هنر را تغییر داده‌اند/«فیلم‌های سرگرم‌کننده» شکل هنری ما را نابود می‌کنند!

وایولا دیویس

سینماپرس: ویولا دیویس، برنده اسکار، می گوید رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در رابطه با فیلم‌های مخصوص اکران در سالن‌های ویژه، شکل هنری او را تخریب کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، وایولا دیویس، برنده اسکار، می گوید رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در رابطه با فیلم‌های مخصوص اکران در سالن‌های ویژه، شکل هنری او را تخریب کرده‌اند.

بازیگر «حصارها» و «بانوی اول» روز شنبه در کنفرانس سالانه Produced By Conference به شکلی صریح و بی‌پرده از آنچه در بازار فیلم‌های امروزی اتفاق می‌افتد صحبت کرد و از آسیب فیلم‌های تخیلی و تجاری بر هنر هشدار داد و گفت این نوع سینما، روند و سبک قصه‌گویی را به شدت تخریب خواهند کرد.

او گفت:‌ «رسانه‌های اجتماعی تعریف هنر را تغییر داده‌اند. فکر می‌کنم واژه «فیلم‌های سرگرم‌کننده» چیز جالبی است - هدف همه ما این است که پف فیل بخوریم و از دیدن یک فیلم سرگرم کننده لذت ببریم و مشکلات زندگی‌مان را فراموش کنیم اما به معنای واقعی کلمه، همین شکل فیلم‌سازی و در کنارش رسانه‌های اجتماعی، دارند شکل هنری ما را نابود می‌کنند».

دیویس توضیح داد که حتی دختر دوساله‌اش طرفدار سینمای مارول و قهرمانی و سرگرم‌کننده است ولی هر بار که در اتاقی هستید و در حال فروش چنین روایتی از سینما و هنر هستید با خود فکر کنید که آیا همین دنیا و همین قالب سینمایی چقدر می‌تواند به ما آسیب بزند و ذهن ما را تهی کند. ما تا زمانیکه یک فیلم خوب و مفهومی به سینما می‌آید و ذهن‌مان را شکوفا می‌کند، در غفلت به‌سر می‌بریم و آنگاه به خودمان می‌آییم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.