یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

در بیست و هفتمین دوره؛

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیامی را صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت:

«برای تئاتر در دیدگاه ها و رویکردهای گوناگون، کارکردهای بسیار متنوع ومتفاوتی عنوان شده است و در ساحت های متفاوت کارویژه های مختلفی برای این هنر تعریف و تصور شده است.

در ارتباط با کودکان ونوجوانان علاوه بر کارکردهای معمول و متداول تئاتر، به نوعی رویکردهای آموزشی و تربیتی شکل برجسته‌تری به خود گرفته و بیشتر مد نظر اصحاب تئاتر، مخاطبان و جامعه علمی اعم از روان شناسان، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه های تربیتی و نیز خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

پرداختن به این جنبه از کارکردهای تئاتر، مستلزم شناختی همه جانبه از کودک ونوجوان و جهان گسترده و خاص اوست. شناختی مشتمل بر شاخه های مختلفی از روان شناسی، علوم تربیتی، علوم انسانی، جامعه شناسی در کنار تسلطی کامل و اشرافی عمیق به شیوه های اجرایی وتکنیکی تئاتر.

این کوتاه، نشانگر اهمیت بسیار ویژه فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان در هر شاخه و سمت و منسبی است.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در حد توان خود به دنبال ایجاد شرایط بهتر از جنبه های گوناگون آموزشی، تربیتی، امید افزایی و کارآمدی برای فرزندان ایران با تکیه بر فرهنگ اصیل، غنی و متنوع ایرانی، اسلامی است. بی شک این مهم نیازمند همتی والا و تلاشی سترگ در تمام سطوح سیاستگذاری، مدیریتی واجرایی است. چرا که نسل فردای جامعه و تاثیرگذاران و سازندگان آینده ایران عزیز را کودکان و نوجوانان امروز تشکیل میدهند و یکی از رسالت های برجسته حوزه فرهنگ و هنر، برنامه ریزی و فعالیت کارشناسانه و مثمر ثمر در این حوزه است.

با آرزوی پیروزی و سربلندی برای تمام هنرمندان، گروه های نمایشی، همکاران و برگزار کنندگان این رویداد بزرگ هنری، امیدوارم بیست و هفتمین گام این مسیر خطیر، ما را و تئاتر کودک‌ و نوجوان را به اهداف و چشم اندازهای کلان این جشنواره نزدیک تر نماید.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.