دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

خانه سینما؛ حمایت صنفی یا وادادگی؟ /۱۲

معصومی: مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما هیچ سراغی از ما نمی گیرند و توجهی به وضعیت معیشتی، بیکاری و درماندگی هنرمندان ندارند/ غفلت نسبت به وضعیت هنرمندان تلخ است!

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد از معضلات جدی صنوف و رفتار شاه نشینان خانه سینما گفت: مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما هیچ سراغی از ما نمی گیرند و توجهی به وضعیت معیشتی، بیکاری و درماندگی هنرمندان ندارند؛ این در حالی است که وظیفه آن ها ایجاب می کند که از هنرمندان و فعالان سینما حراست و حمایت کنند و توجه ویژه ای به زندگی و معیشت آن ها به خصوص در این ایام بیکاری و رکود تولید و افزایش مشکلات اقتصادی داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «گل های داودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بیش از ۵۰ سال است برای سینمای این کشور زحمت کشیده ام و کار کرده ام اما هیچ گاه هیچ یک از مدیران سینمایی و بالاخص مسئولان خانه سینما که عنوان نهاد صنفی سینما را با خود به یدک می کشد نه یادی از من کرده اند و نه احوالی از من پرسیده اند و نه توجهی به من داشته اند.

وی ادامه داد: بی تردید این وظیفه مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی است که سراغ ما بیایند و ما نباید سراغ آن ها برویم! تنها موردی که من به خاطر دارم این است که چندی قبل خانم بسیار محترمی با بنده تماس گرفت و عنوان کرد از صندوق اعتباری هنر است و از من خواست که از خدمات این صندوق استفاده کنم و در آن عضو شوم چرا که هیچ وقت حتی عضو این صندوق نبوده ام و نمی دانم این صندوق چیست!

این سینماگر یادآور شد: این روزها سینماگران وضعیت بسیار سختی را می گذرانند؛ تولیدات بسیار اندک شده و از سوی دیگر بیماری کرونا مانع آن شده که هنرمندان بتوانند با طیب خاطر در پروژه های پیشنهادی حضور پیدا کنند. خود من طی این سال های اخیر تنها در یک پروژه حاضر به فعالیت شدم و آن هم به این دلیل بود که فیلمبرداری در فضای باز انجام می شد چرا که من در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان در فضای بسته حاضر به فعالیت نیستم چون یک بار کرونا گرفته ام و به شدت از این بیماری و ابتلای مجددش هراس دارم.

معصومی خاطرنشان کرد: کمترین کاری که مدیران سینمایی می توانند انجام دهند این است که مستمری ماهیانه ای را برای هنرمندان در نظر بگیرند تا آن ها شرمنده خانواده و اطرافیان شان نشوند؛ هنرمندان سرمایه های فرهنگی این مرز و بوم هستند و اگر قرار باشد مدیران فرهنگی به آن ها بی توجهی کنند چه کسی باید از آن ها یاد کند و توجه به ایشان داشته باشد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «معکوس» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در پایان این گفتگو افزود: مدیران سازمان سینمایی باید مدیران خانه سینما را موظف کنند که به فکر بیمه، مسکن و تأمین معیشت سینماگران باشند؛ کسانی که در این سال ها در حق سینماگران ظلم کرده اند باید از میدان به در شوند و عدالت و انسانیت و انصاف در سینما جاری و ساری گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.