به گزارش سینماپرس، مهدی فرجی در گفتوگو با میزان پیرامون سریال حکم رشد گفت: باید تاکید کنم ساخت سریال های پلیسی نسبت به سریال های آپارتمانی کاری سخت و دشوار است اما با این حال ساخت اینگونه سریال ها را بیشتر دوست دارم.
وی در همین راستا ادامه داد: من با تکیه بر تجربه خود متوجه شدم هنگامی که درام های پلیسی در کنار درام خانواده ها قرار می گیرد و تعریف می شود، قصه های نو را پدید میآورد در عین حال به دل مخاطب هم می نشیند و برای او جذاب است.
فرجی تاکید کرد: مهمترین بخش تولید یک سریال یا فیلم هنگامی است که بتوانیم کار را به نحوی تولید و به مخاطب ارائه کنیم که مخاطب با کاراکتر ها و شخصیت های آن اثر همزاد پنداری کند و داستان را بخشی از رویدادها و اتفاقات جامعه خود ببیند.
وی در مورد بازخورد سریال حکم رشد ابراز کرد: سریال حکم رشد با توجه به بازخورد هایی که در جامعه و در کوچه و خیابان داشت و سوالاتی که مخاطبان از من در مورد ادامه سریال می کردند نشان میداد که سریال به خوبی دیده و ارتباط لازم بین اثر و مخاطب برقرار شده و این مهمترین بخش تولید یک اثر خواهد بود.
مزاحمت برای مردم
تهیه کننده سریال حکم رشد به بررسی بخشهای سریال حکم رشد پرداخت و افزود: سختی سریال به این علت بود که لوکیشن های بسیار زیادی داشت و طبیعتاً جابجا کردن ۱۲۰ نفر برای یک لوکیشن کاری بسیار سخت بود از سوی دیگر فضای امروز تهران و شهرستان ها برای اجرای چنین سریال هایی مناسب نیست زیرا با بستن برخی از خیابان ها برای گرفتن یک لوکیشن باعث ایجاد مزاحمت برای بسیاری از افراد می شود، امری که در سریال حکم رشد بارها تکرار شد.
فرجی به مشکلات ساخت سریال های خوب اشاره و تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده ما در ساخت فیلم و یا سریال ها عدم وجود فضای کافی و لوکیشن های مناسب است اگرچه ما شهرک غزالی و یا شهرک دفاع مقدس را داریم اما اینها کافی نیستند و باید برای ایجاد لوکیشن های مناسب توسط دست اندرکاران و سرمایه گذاران حرکت های مناسب شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: شکلگیری شهرک های بزرگی که بتواند لوکیشن های خوب را در اختیار عوامل تولید سریال ها و فیلم ها قرار دهد بسیار مهم است ایجاد چنین فضایی علاوه بر اینکه شرایط را در جهت ساخت فیلم های جذاب فراهم می کند می تواند مکانی تفریحی باشد که مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود در زمان غیر فیلمبرداری در آنجا بگذرانند در این شرایط قطعاً این مکان ها درآمدزا خواهند بود.
لوکیشن فیلمبرداری
فرجی تصریح کرد: در طول فیلمبرداری سریال حکم رشد بارها و بارها برای مردم مزاحمت ایجاد شد برخی از خیابان ها بسته شد تا یک لوکیشن فیلمبرداری شود این امر قطعاً شرایط سختی را هم برای مردم فراهم می کند لذا باید تاکید کرد که شرایط مناسب برای ساخت فیلم های پلیسی فراهم نیست.
وی همکاری مناسب فراجا و صدا و سیما را مورد بررسی قرار داد و افزود: همکاری بسیار مناسب فراجا برای راهنمایی از لحظات ابتدایی و نگارش فیلمنامه تا زمان ساخت بسیار ارزشمند بود و من احساس کردم که این سریال توانسته نظر مردم را به خود جلب کند البته فعالیت بازیگران و عوامل سریال نیز به بهتر دیده شدن کار کمک شایانی کرد.
سریال های خانواده محور
تهیه کننده سریال حکم رشد اشاره به نقش خانواده در جلب نظر مخاطبان داشت و افزود: هر چه که در بستر خانواده تولید شود اعم از برنامه های پلیسی، علمی تخیلی و جنایی توفیقات بیشتر را پیدا میکند و مخاطب بیشتری به خود جلب می کند بنابراین من معتقد هستم سریال های خانواده محور با نگاهی به دل رویدادهای پلیسی، علمی، تخصصی و غیر میتواند مورد اقبال قرار بگیرد برای این مهم متولیان فرهنگ و سینما ها نیز باید به این نکات توجه داشته باشند.
فرجی در مورد علاقه مردم به سریال ها و فیلم های پر محتوا خاطر نشان کرد: مردم به خوبی کارهای ارزشمند را میشناسند، سریال هایی مانند زیرخاکی، گاندو، نون خ از جمله آثار خاصی هستند که طی سال های اخیر به نمایش گذاشته شدند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند بنابراین میتوان به جرات گفت که این سریالها مردم محور هستند و مردم نیز کارهای خوب تلویزیون را می بینند و دنبال می کنند.
ارسال نظر