چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

بازدید «وزیر ارشاد» از تماشاخانه سنگلج تهران؛

اسماعیلی: امیدواریم با بررسی همه جانبه مشکلات این تماشاخانه توسط «اداره کل هنرهای نمایشی» بتوانیم اقدامات سازنده ای در مسیر اعتلای «تماشاخانه سنگلج» انجام دهیم

محمدمهدی اسماعیلی؛ سنگلج

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۲۸ تیر ضمن بازدید سرزده از تماشاخانه سنگلج تهران در جریان برخی مشکلات این تماشاخانه قدیمی شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی عصر روز سه شنبه ۲۸ تیر با حضور در تماشاخانه سنگلج از بخش های مختلف این مجموعه هنری نمایشی بازدید کرد و در گفت و گو با مدیران تماشاخانه سنگلج در جریان برخی مشکلات این تماشاخانه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ در این بازدید با اشاره به جایگاه ویژه تماشاخانه سنگلج در میان هنرمندان تئاتر گفت: از آنجا که این تماشاخانه اغلب میزبان اجرای نمایشنامه‌های ایرانی بوده، همواره یکی از محبوب ترین تالارها نزد اهالی تئاتر به شمار می رود، به طوری که هنرمندان اصیل حوزه نمایش، علاقه خاصی به این مجموعه دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بازسازی مجموعه های هنری باسابقه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اهتمام ویژه ای بر رسیدگی به مشکلات پیش روی مجموعه های هنری باسابقه دارد و امیدواریم با بررسی همه جانبه مشکلات این تماشاخانه توسط اداره کل هنرهای نمایشی، بتوانیم اقدامات سازنده ای در مسیر اعتلای تماشاخانه سنگلج انجام دهیم.

تماشاخانه سنگلج از با سابقه ترین تماشاخانه های تهران به شمار می رود و در محله سنگلج واقع در خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر قرار دارد.

این تماشاخانه که به عنوان سالن‌ نمایش، تحت نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره میزبان اجرای نمایش هایی با مضامین اصیل ایرانی است در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ با زیر بنای ۱۰۳۴ مترمربع و در کنار باغ سنگلج ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.