جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

امضای تفاهم نامه همکاری میان «سازمان بهزیستی» و «کمیته امداد» و «وزارت ارشاد»؛

سالاری: براساس این تفاهم نامه، آموزش رایگان مهارت هنری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام خواهد شد

محمود سالاری در نشست خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سینماپرس، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه سازمان بهزیستی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

در پنجمین روز از هفته بهزیستی، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه سازمان بهزیستی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با حضور سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، محمود سالاری معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، در نمایشگاه بالاترین خدمت در باغ موزه قصر امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک و ایفای نقش در فرآیند ها و برنامه های طرح آموزش رایگان هنر برای افراد و خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت توانمند سازی آنها برای دستیابی به شغل مناسب بادوام، درآمدزایی، خود کفایی و افزایش و رضایت از زندگی منعقد شد.

علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه مراسم امضا این تفاهم نامه گفت:امروز فرصتی شد برای انعقاد تفاهم نامه ای که ملموس به ارایه آموزش هنر برای مناطق محروم متناسب با جامعه هدف است.
وی به رایگان بودن این طرح اشاره کرد و افزود:یکی از ارکان توانمند سازی، آموزش است از این رو آموزش هنر و موضوع هنر درمانی، منجر به اشتغال، بازتوانی و توانمند سازی جامعه هدف خواهد شد.

به گفته قادری، مقوله آموزش هنر و برنامه هایی که جزو سرفصل های سازمان بهزیستی است کمک خواهد کرد تا شغل های بادوام و پایداری را برای جامعه هدف داشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد:امروز سازمان بهزیستی برای مخاطبین و جامعه هدف خود هنر محور است و کسب مهارت و ارتقای سطح کارایی افراد یکی از برنامه های جدی بعنوان سرمایه این سازمان است نه هزینه.

*ضروری تقویت و جهاد رسانه‌ای برای شناساندن خدمات بهزیستی
محمود سالاری معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: براساس این تفاهم نامه، آموزش رایگان مهارت هنری به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام خواهد شد.

وی افزود:معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه این طرح و اساتید مربوط به آن را در مناطق مختلف و محروم مهیا خواهد کرد و همه مراکز بهزیستی، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی همچنین از اعزام اساتید وبرگزاری آزمون برای ارایه مجوز برای ایجاد موسسات هنری، همچنین ایجاد مهارت در راستای امضای این تفاهم نامه خبر داد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، برگزاری نمایشگاه بالاترین خدمت را حیرت‌انگیز عنوان کرد و بیان داشت:با توجه به اینکه خدمات ارزشمند بهزیستی به جامعه هدف و توده مردم به خوبی معرفی نشده است ضرورت دارد تا یک تقویت و جهاد رسانه ای صورت بگیرد.

ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش هنر و توسعه آن، کمک به توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی -هنری، بسترسازی آموزش مستمر در مراکز مورد نظر سازمان بهزیستی از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه مشترک است.

همچنین، شناسایی استعدادهای بالقوه در رشته های مختلف هنری، احیا و توسعه هنرهای ملی، بومی و محلی و ایجاد فرصت حضور مددجویان سازمان بهزیستی در رویدادهای هنری از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه مشترک در راستای اجرای ماده ۵۷ قانون احکام دایمی سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری در فروردین ماه سالجاری و اصول ۳، ۲۱و ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنها و در جهت کاهش فقر مطلق و ایجاد اشتغال پایدار به منظور ترویج و توسعه آموزش های هنریو ارتقای توانمندیهای مددجویان بهزیستی برای دستیابی به فرصت های برابر شغلی و نیز کشف استعدادهای هنری و تحقق عدالت اجتماعی امضا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.