دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

هادی حجازی فر خبر داد:

ثبت نام ۱۰۰ اثر در جشنواره نوزدهم «مبارک»

آرم جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک

سینماپرس: دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با اعلام ثبت‌نام نزدیک به ۱۰۰ اثر برای رقابت در جشنواره با گذشت ۲ هفته از انتشار فراخوان، از حضور امیدوارکننده گروه‌های شهرستانی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، هادی حجازی فر دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با اعلام ثبت‌نام نزدیک به ۱۰۰ اثر برای رقابت در این جشنواره با گذشت حدود ۲ هفته از انتشار فراخوان، از حضور امیدوارکننده گروه‌های شهرستانی در جشنواره امسال خبر داد و تاکید کرد: استقبال خانواده تئاتر عروسکی از جشنواره بسیار مثبت بوده و امیدواریم امسال آثار درخشانی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۱۰۰ اثر عروسکی که تاکنون برای حضور در این رویداد امسال ثبت‌نام کرده‌اند بیش از نیمی از آثار مربوط به گروه‌های تئاتری از شهرستان‌های مختلف است، ابراز امیدواری کرد جشنواره امسال شاهد حضور باکیفیت‌تر و قدرت‌مندتری از گروه‌های با استعداد و جوان در سراسر کشور باشد و فرصت دیده‌شدن را در اختیار این گروه‌ها قرار دهد.

حجازی فر ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم پس از چند سال رکود در فضای نمایش عروسکی به دلایلی مثل کرونا و … ایجاد رونق دوباره در این حوزه با مشکلاتی همراه باشد اما این میزان استقبال، ما را به داشتن جشنواره‌ای با روح تازه و پر از اتفاقات خوب امیدوار کرد.

دبیر جشنواره در پایان با اشاره به حضورش در تبریز و گفتگو با فعالان نمایش عروسکی استان آذربایجان شرقی که هفته گذشته برگزار شد، افزود: در این نشست ضمن شنیدن مشکلات گروه‌ها برای تولید آثار نمایشی، قرار شد با حمایت‌های ستاد جشنواره و همراهی فعالان تئاتر عروسکی این استان، انجمن تخصصی نمایش عروسکی همزمان با افتتاح جشنواره تهران، در تبریز شروع به فعالیت کند. علاوه بر این، تا زمان برگزاری جشنواره، سفر به استان‌های دیگر و گفتگو با فعالان نمایش عروسکی در مراکز استان‌ها ادامه خواهد داشت.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک از ٢٢ تا ٣٠ مهر ١۴٠١ به دبیری هادی حجازی‌فر در تهران برگزار خواهد شد.

ثبت نام برای شرکت در جشنواره از نیمه تیر ماه از طریق سایت جشنواره به آدرس tehranpuppet.com آغاز شده و تا پانزدهم مردادماه ادامه خواهد داشت. در بخش کودک و بزرگسال هر یک ۱۵ اثر و در بخش فضای باز هم ۱۰ اثر برای شرکت در جشنواره پذیرفته خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.