شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

سفر استانی «وزیر ارشاد» به کرمانشاه؛

اسماعیلی: اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ در دولت مردمی رخ داده/همزمان با یک‌سالگی فعالیت دولت کارنامه عملکرد ارائه خواهیم داد

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ گفت: امروزه انقلاب و تحول مهم در خصوص ساختارهای فرهنگ کشور در حال وقوع است و از سوی دیگر نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری تراز انقلاب بازگردد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که در جدیدترین سفر استانی خود به عنوان نماینده هیات دولت به استان کرمانشاه سفر کرده است به یک‌سالگی فعالیت دولت مردمی همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: همزمان با یک‌سالگی فعالیت دولت، کارنامه عملکرد ارائه خواهیم داد و شعار نمی دهیم بر همین اساس باید گفت، انبوهی از پروژه های عمرانی در حوزه فرهنگ طی یکسال اخیر در قالب سفرهای استانی ۳۱ گانه رییس جمهور به اعتبار رسیده است.

وی در ادامه به راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی و تشکیل ستاد هماهنگی فرهنگ در دولت به ریاست رییس جمهور اشاره کرد و گفت: اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ در دولت مردمی رخ داده و آن اینکه همه طرح های که در صحن دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد باید از پیوست فرهنگی نیز برخوردار باشند.

اسماعیلی به وقوع انقلاب مهم در ساختارهای فرهنگی کشور پرداخت و تصریح کرد: امروزه این انقلاب و تحول مهم در خصوص ساختارهای فرهنگ کشور در حال وقوع است زیرا مردمان متدین ایران و جامعه ایمانی کشور به درستی از متصدیان فرهنگی توقع ایجاد وضعیت مطلوب فرهنگ را دارند تا وضعیت فرهنگی کشور به شرایط مورد نظر امامین انقلاب برسد از سوی دیگر نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری تراز انقلاب بازگردد.

مدیریت راهبردی دولت مردمی برای مهار کرونا

عضو هیات دولت مردمی در ادامه به شرایط سخت کشور در قبل از آغاز بکار دولت مردمی اشاره کرد و افزود: زمانی که رییس جمهور مکتبی و انقلابی با رای اعتماد مردم مدیریت اجرایی کشور بر عهده گرفت، وضع عمومی کشور در شاخص های مختلف در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را بر اثر کرونا از دست می دادیم و کشور در وضعیت نیمه تعطیل قرار داشت اما امروز با جهاد پزشکی و مدیریت راهبردی دولت بیش از ۱۵۰ میلیون نوبت واکسن تزریق شده است و شاهد به صفر رسیدن آمار فوتی ها در برخی روزها بوده ایم.

بهبود صادرات نفت در یکسال گذشته

اسماعیلی ادامه داد: همزمان با روزهای آغاز بکار دولت مردمی، صادرات نفت در وضعیت مخاطره آمیزی قرار داشت اما خوشبختانه امروز علی رغم تحریم های همه جانبه دشمن وضعیت سیاست خارجی و فروش نفت از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به سفرهای استانی آیت الله رییسی گفت: رییس‌جمهور انقلابی در کمتر از یکسال به ۳۱ استان کشور سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت که در جریان همین سفرها تصمیمات مهم و خوبی برای استان های مختلف اتخاذ شد.

دیپلماسی منطقه ای در دستور کار دولت مردمی

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته همین ایام، وضعیت عمومی کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی نگران کننده بود به عنوان مثال دولت های پیشین بیش از سه دهه تلاش می کردند تا ایران به معاهده بین المللی شانگهای ملحق شود اما هیچگاه محقق نشدند تا اینکه در همان ماه های نخست فعالیت دولت مردمی این اتفاق بزرگ رخ داد.

اسماعیلی در ادامه تعامل سازنده با کشورهای منطقه را از اولویت های دولت مردمی در حوزه سیاست خارجی دانست و گفت: دولت دیپلماسی منطقه ای را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس میزان مبادلات خارجی با کشورهای منطقه به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است همچنین امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای توانسته نقش کلیدی خودش را در حل منازعات منطقه ای نشان دهد.

وزیر فرهنگ در پایان استان کرمانشاه را جزو کلیدی ترین مناطق در جغرافیای سیاسی ایران خواند و گفت: مصوبات رییس جمهور در استان کرمانشاه گام های بلندی را برای حل مشکلات استان برمیدارد و امیدواریم مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم و مسکن جوانان این استان برطرف شود.

دیدار چهره به چهره با مردم در میز خدمت

همچنین محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ به همراه استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان استانی ساعتی پیش از شرکت در مراسم پرفیض نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در میز خدمت واقع در مسجد جامع کرمانشاه حضور یافت و به مشکلات و مطالبات مردم از نزدیک و بدون واسطه رسیدگی کرد.


گفتنی است، وزیر فرهنگ که پیش از ظهر امروز به عنوان نماینده هیات دولت وارد استان کرمانشاه شد پس از حضور در مراسم افتتاح بیمارستان حکیم شهر کرمانشاه به دیدار خانواده شهید قلی وند رفت و سپس در میز خدمت دولت مستقر در مسجد جامع شرکت کرد همچنین دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های اسلام آباد غرب و هرسین ۲ برنامه دیگر وزیر فرهنگ در سفر یک روزه به استان کرمانشاه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.