پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

به منظور بازدید از موکب‌های فرهنگی و هنری؛

«وزیر ارشاد» به «مرز چذابه» رفت

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی شرایط خدمت‌رسانی به زائران اربعین به مرز ایران و عراق رفت، امسال بیش از ۴۵۰ موکب با کاربری فرهنگی و هنری در اربعین برپا شده است.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی برای بررسی شرایط خدمت‌رسانی به زائران در مرز ایران و عراق و همچنین بازدید از موکب‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه، به آبادان سفر کرد. در این بازدید صادق خلیلیان، استاندارد خوزستان نیز او را همراهی می‌کند.

بنابر آنچه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده است، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ادامه سفرهای استانی خود این هفته به استان خوزستان سفر کرده است، در سفر دو روزه خود علاوه‌بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز چذابه، از موکب‌های فرهنگ و هنر این وزارتخانه مستقر در مرز ایران و عراق بازدید می‌کند.

این سفر در راستای تشکیل ستاد ویژه تشکیل موکب‌های فرهنگ و هنر در ایران و عراق و با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی به زوار داخلی و خارجی صورت گرفته است. بر همین اساس در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی این وزارتخانه و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که اقدام به ترویج فرهنگ حسینی خواهند کرد.

یکی از بزرگترین این موکب‌ها در مرز چذابه مستقر شده است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از برنامه سفر خود به استان خوزستان، از برنامه های فرهنگی و هنری این موکب نیز بازدید خواهد کرد.

اسماعیلی همچنین قرار است علاوه‌بر بازدید از فرهنگسرای آبادان، با نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه شهرستان رامهرمز دیدار داشته باشد و پس از بازدید فرهنگسرای شهرستان هفتکل، پروژه خانه مسجدسلیمان را افتتاح کند. حضور در مرقد دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش از برنامه‌های روز دوم سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.