جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

حضور «وزیر ارشاد» در آیین پیاده‌روی اربعین؛

اسماعیلی: با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش معارضان برای مقابله با اجتماع عظیم اربعین مواجهیم

اربعین حضرت اباعبدالله علیه‌السلام؛ مستند «شما چه کسی هستید»؛ امام حسین علیه‌السلام

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز با یک سکوت طراحی شده و حتی تلاش معارضان برای مقابله با اجتماع عظیم اربعین مواجهیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - که روز گذشته پس از حضور کوتاهی در آیین پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی سخن می گفت، افزود: هر شب جمعه در ایران در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستیم و امشب رزق ما شده در جمع آسمانیان و در جمع زائران خسته از مسیر حاضر باشیم.

وی ادامه داد: از عزیزان عراقی تشکر می‌کنیم که در ایام منتهی به اربعین با همه وجود از زوار پذیرایی کردند. این اتفاق در بین تحولاتی که با آن سر و کار داریم بی نظیر است.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با اربعین گفت: اینجا مهمان و میزبان در خدمت، سبقت می‌گیرند، میزبان همه دارایی اش را در طبق اخلاص گذاشته، پیر و جوان و کودک همه در خدمت زائران هستند.


وزیر ارشاد افزود: این همایش بی نظیر چند ده میلیونی هر سال در این سرزمین اتفاق می افتد، اینجا تنها کمیت مطرح نیست، اتفاقا عظمت اربعین در کیفیتش است، قلم قاصر است و زبان عاجز است در عظمت این حماسه بزرگ بنویسد و بگوید و خدا را شاکریم بر نعمت محبت اهل بیت (ع) و اینکه عمر و جوانی مان در این مسیر در حال طی شدن است.

اسماعیلی با اشاره به حضور نداشتن زوار ایرانی طی دو سال گذشته به دلیل کرونا گفت: امسال پس از مدت‌ها عاشقان آمدند و حماسه آفریدند و برگ درخشان دیگری را در تاریخ محبت اهل بیت (ع) آفریدند و ان شاالله در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی بهتر شاهد رشد این مسیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: اربعین یک کلید واژه در تحولات دینی ما است و چه کسی فکر می‌کرد وقتی خاندان عصمت را در ۱۱ محرم مظلومانه از این سرزمین ببرند، ۱۴۰۰ سال بعد در اربعین آن اتفاق تلخ، این معجزه رخ دهد، این معجزه بسیار بزرگ است و ان شاالله اربعین گره می‌خورد به ظهور.

وزیر ارشاد مجددا با قدردانی از میهمان نوازی‌ ملت عراق گفت: من به نمایندگی از دولت و ملت ایران و رئیس جمهور از ملت و دولت عراق بابت این زحمات و گذشت و ایثار تشکر می‌کنم و ان شاالله خدا از این عزیزان قبول کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته در محفل شعرخوانی عاشورایی جمعی از شاعران که به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین در کربلای معلی برگزار شد، حضور یافت.
در این محفل ادبی شاعرانی چون جواد زمانی، احمد جواد نوآبادی، حسین شمسایی، سید حسین متولیان، مجید تال، عارفه دهقانی و لیلا فخیمی به شعر خوانی در کنار شاعرانی از عراق پرداختند.

مصطفی راغب از خوانندگان کشورمان نیز قطعاتی را در رثای سید و سالار شهیدان اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.