چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

در پروژه سینمایی جدید؛

کیومرث پوراحمد دوباره به سراغ یک پرونده جنایی رفت

کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: کیومرث پوراحمد در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود با عنوان «پرونده باز است» به‌صورت غیرمستقیم پرونده بهنود شجاعی از پرونده‌های جنایی خبرساز دهه ۸۰ را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سینماپرس، کیومرث پوراحمد کارگردان شناخته شده سینمای ایران این روزها پروژه سینمایی «پرونده باز است» را جلوی دوربین برده است.

این کارگردان این بار و در ۷۲ سالگی تصمیم گرفته تا یک فیلم جنایی را جلوی دوربین ببرد که پیش از این اشاره شده بود داستان آن برگرفته از یکی از پرونده‌های جنایی پرحاشیه در دهه ۸۰ است.

هرچند اکثر آثار این کارگردان به خصوص در سینما فیلم‌هایی با موضوع اجتماعی بوده‌اند، اما ساخت سریال «سرنخ» توسط پوراحمد نشان داد که این کارگردان به خوبی می‌تواند از پس روایت داستان‌های جنایی و معمایی هم برآید.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته این کارگردان قرار است در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود، پرونده بهنود شجاعی را به تصویر کشد. چهره خبرسازی که در دوره نوجوانی و زمانی که به سن قانونی نرسیده بود، به ارتکاب قتل متهم و در نهایت حکم اعدام وی صادر شد. بهنود شجاعی بعد از گذشت ۴ سال و رسیدن به سن قانونی در سال ۱۳۸۸ اعدام شد.

یکی از نکاتی که پیش از هر چیز باعث جلب توجه عموم مردم نسبت به این پرونده در میانه دهه ۸۰ شد، پیگیری و وساطت بسیاری از هنرمندان سینما برای توقف حکم اعدام و قصاص بهنود شجاعی بود که تلاش بسیار برای جلب رضایت خانواده مقتول کردند که از آن جمله می‌توان به زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی و البته کیومرث پوراحمد کارگردان پروژه سینمایی «پرونده باز است» اشاره کرد.

البته شخصیت اصلی داستان پوراحمد در فیلم تازه‌اش، یک نوجوان ۱۵ ساله به نام فرهاد است و این در حالی است که بهنود شجاعی در زمان ارتکاب قتل ۱۷ سال داشت.

در فیلم سینمایی «پرونده باز است» بازیگرانی چون پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، علی باقری، فرهاد قائمیان، پویا نجفی، متین ستاری، مهبد جهان نوش، امیرعلی سیفی حضور دارند.

این فیلم از پروژه‌های در حال تولیدی است که احتمال رونمایی در از آن در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.