شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

فریاد دفاع از «امت رسول‌الله (ص)» توسط هنرمندان باشرافت؛

شرف‌الدین: برخی از «سلبریتی‌ها» لات‌هایی هستند که در ادامه جریان «شعبان بی مخ» به میدان آمده‌اند!

محمدرضا شرف الدین در مراسم تشییع پیکر مرحوم «همایون شهنواز»

سینماپرس: محمدرضا شرف‌الدین گفت: ساختار سیاسی سلطه در جهان و دشمنان ایران به عنوان عوامل موثر این افراد را پروش می‌دهند، از آن‌ها مواظبت و صیانت می‌کنند برای روزهایی که بتوانند از آن‌ها بهره ببرند. سلبریتی ادامه همین جریان هستند. این‌ها هنرمند نیستند، افرادی خودنما هستند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا شرف‌الدین سینماگر و تهیه‌کننده ایرانی متولد ۱۳۳۷ در اصفهان است. شروع فعالیت سینمایی شرف الدین با جلوه‌های ویژه فیلم تشکیلات منوچهر مصیری ـ ۱۳۶۵ بود و برای کانی مانگا، انسان و اسلحه، هور در آتش، کیمیا، پرواز خاموش و قارچ سمی، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه جشنواره فیلم فجر را گرفت. او رئیس سابق انجمن سینمای دفاع مقدس و فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه تهران است.

وی همچنین تهیه کنندگی فیلم‌های بسیاری از جمله سه و نیم، چوب خط، فرزند صبح، بالای شهرپایین شهر و نوروز را برعهده داشته است. در خصوص اظهارات و مواضع خلاف امنیت ملی برخی از افراد شناخته شده در داخل کشور با محمدرضا شرف الدین به گفتگو پرداختیم.

فارس: اظهارات برخی از افراد شناخته شده در عرصه سینما و تلویزیون در هفته‌ گذشته کاملا خلاف مصالح ملی و امنیت کشور بوده است. نظرتان را در این خصوص بفرمایید.

شرف الدین: یک جمله‌ای رهبر انقلاب بیان فرموده‌اند که چنین مضمونی دارد: «سیاست‌مدارهای کراوات زده غربی در باطن وحشی‌اند». در واقع تفکر داعش و میل به ویرانی و خشونت‌های ناشی از تفکر تکفیری داعش، اساسا از همین چهره‌های به روزی که در مجامع بین المللی حضور پیدا می‌کنند ناشی می‌شود. این افراد همان تفکر داعشی را با شکل و شمایل خاص تکفیری نمایندگی می‌کنند.

متأسفانه قاطبه افرادی که در عرصه هنر کشور فعالیت دارند - قصد توهین به انسان‌های فرهیخته و باسواد را ندارم - و برخی از آن‌ها نیز با عنوان سلبریتی نیز شناخته می‌شود، در حقیقت لات‌های قداره بندند. در حقیقت با موجی از بی‌سوادی و بی‌شعوری افرادی مواجهیم که حتی حاضرند ملت و کشور خود را هم بفروشند. چنین افرادی در واقع بی‌وطن هستند و حاضرند خود را به بیگانه بفروشند؛ برای اینکه هویت، ملیت و وطن ندارند.

فارس: در خصوص حمایت برخی چهره‌های مشهور از آشوب خیابانی و ترویج خشونت معترضان چه نظری دارید؟

شرف الدین: یک قضیه را می‌توان به اینجا به عنوان مصداق مطرح کرد و آن ماجرای کودتای ۲۸ مرداد است. در قضیه کوتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بدنه اصلی کودتا مگر چه کسانی بودند؟ لات‌ها، قداره بندها و زنان روسپی. حتی سر و کله فضل الله زاهدی نیز پس از این‌ها پیدا می شود. لیدر، فرمانده و بدنه اصلی کودتا شعبان بی مخ است. شعبان بی مخ چه کسانی را دور خود جمع می‌کند؟ بی مخ‌هایی که به او شباهت دارند؛ لات‌ها، قداره بندها و فواحش.

ساختار سیاسی سلطه در جهان و دشمنان ایران به عنوان عوامل موثر این افراد را پروش می‌دهند، از آن‌ها مواظبت و صیانت می‌کنند برای روزهایی که بتوانند از آن‌ها بهره ببرند. سلبریتی ادامه همین جریان هستند. این‌ها هنرمند نیستند، افرادی خودنما هستند. خودشان هم باورشان شده که در این دوره قحط هنرمند، آن‌ها را با عنوان هنرمند می‌نامند.

اگر قرار است این‌ سلبریتی‌ها هنرمند باشند، پس مرحوم محمدرضا شجریان در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟ این مسائل منافاتی با حق اعتراض افراد ندارد، آن یک حق است که می‌توان آن را ابراز کرد و محترم است. بنده در زمان حیات آقای شجریان علیرغم انتقاد به ایشان، نامه‌ای سراسر تمجید و با احترام برای ایشان ارسال کردم. اما در حال حاضر برخی از سلبریتی‌ها لات‌هایی هستند که در ادامه جریان شعبان بی مخ به میدان آمده‌اند. سلبریتی لات مورد بهره برداری نظام سلطه است.

فارس: حمایت از چنین آشوب طلبی‌هایی را پیامد چه رویکردی در چهره‌ها می‌توان ارزیابی کرد؟

شرف الدین: عرض کردم بسیاری از این اشخاص مورد بهره‌برداری و در خدمت نظام سلطه جهانی هستند. این جریان در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نیز با همین بدنه متشکل از لات‌ها و بی مخ‌ها کودتا کردند. قبلا تحت عنوان بی مخ شناخته می شد و حالا این خصلت در برخی از سلبریتی‌ها خود را نشان داده است. اما به طور کلی باید در نظر داشته باشیم که مهندسی آشوب‌ها از لندن یا کاخ الیزه نشأت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.