شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

حرکت ناآگاهانه در مسیر تحقق سناریوی ممانعت از بازگشت جامعه به شرایط عادی؛

سخنگوی انجمن سینماداران: اکران فیلم‌ها چه دلیلی می‌تواند داشته باشد/تا وقتی مردم احساس ناامنی کنند و حالشان خوب نباشد کمتر به سینما می‌آیند

مدیریت؛ سینما؛ وزارت ارشاد؛ فتنه

سینماپرس: سخنگوی انجمن سینماداران ابراز امیدواری کرد که شرایط برای بازگشت مخاطب بیشتر به سینما بهتر شود تا در فضایی آرام فیلم‌ها به نمایش درآیند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: در چند وقت اخیر شاهد افزایش تعداد مخاطبان سینما بودیم به طوری‌که به ۵۰ درصد میزان پیش از شیوع کرونا رسیده بودیم. این افزایش تماشاگر به رونق دوباره سینماها کمک کرد و با ادامه این روند همراه با نمایش فیلم‌های جدید، رشد بهتری را هم می‌شد پیش‌بینی کرد بویژه آنکه فیلم‌هایی مثل «پسر دلفینی» و «ابلق» روزانه ۵۰ و ۴۰ هزار نفر تماشاگر به سینما می‌کشاندند اما با ناآرامی‌هایی که در دو هفته گذشته در جامعه پیش آمده تعداد مخاطبان سینما به یک چهارم روزهای قبل کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه این کاهش مخاطب ارتباطی به سینما و فیلم‌ها ندارد، گفت:‌ قرار بود فیلم‌های جدیدی در روزهای آینده اکران شوند ولی با وضعیتی که گیشه سینما در این روزها دارد، اکران فیلم‌ها چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ من در هیچ کدام از فیلم‌ها ذی‌نفع نیستم ولی اکران عمومی فیلم‌های جدید که در شرایط عادی می‌توانستند پرفروش باشند آن‌ها را نابود می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد تا وقتی مردم احساس ناامنی کنند و حالشان خوب نباشد کمتر به سینما می‌آیند.

به گزارش ایسنا، در یک هفته گذشته انیمیشن «پسر دلفینی» تنها ۳۰ هزار نفر تماشاگر داشته در حالی که طبق گفته صابری روزانه ۵۰ هزار بلیت می‌فروخته و با یک میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم در هفته قبل بوده است. همچنین «انفرادی» با فروش ۱۴هزار بلیت به رقم ۵۴۰ میلیون تومان و «ابلق» با ۱۲ هزار بلیت به مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان دو فیلم پرفروش بعدی در هفته گذشته بودند که نسبت به هفته‌های قبل افت فروش قابل ملاحظه‌ای داشتند.

فیلم «دوزیست» هم که در چند وقت اخیر فروش خوبی داشت، در هفته گذشته روی هم ۱۱ هزار تماشاگر داشته است. کمدی «بانک‌زده‌ها» نیز در این مدت تنها سه هزار تماشاگر داشته و فیلم «شین» با ۱۵۰۰ تماشاگر در این یک هفته همچنان روی پرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.