یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

هادی حاجتمند:

مشکل فاصله بین افراد چهره و مردم است/ «سلبریتی‌ها» مطالعه کمی دارند و به دانایی‌های فضای مجازی اکتفا می‌کنند

هادی حاجتمند

سینماپرس: هادی حاجتمند کارگردان فیلم اشنوگل گفت: در تمام طول تاریخ هر وقت واحدی به نام ایران وجود داشته به قدرتی واحد تبدیل‌شده است، دشمنان ما این موضوع را بیش از ما می‌دانند و قصد دارند تا با تکیه‌بر قومیت‌ها، هر جا اعتراضی مردمی شکل گرفت روی آن سوار شوند و به هدف تجزیه ایران برسند.

به گزارش سینماپرس، هادی حاجتمند کارگردان آثاری چون فیلم «اشنوگل» در رابطه با اتفاقات اخیر و واکنش برخی هنرمندان به فارس گفت: مشکلی که فاصله بین افراد چهره و مردم است یک دلیل ریاضی دارد و آن این است که این افراد در صفحات مجازی خود تنها افرادی با تفکرات مشابه را دنبال می‌کنند و اینستاگرام هم جهانی به همان شکل را به آن‌ها نشان می‌دهد، این باعث می‌شد تا نظر این افراد با مردم یکی نباشد، درست مثل مورچه‌ای که آب لانه‌اش را می‌گیرد و می‌گوید همه دنیا را آب‌برد.

وی افزود: به نظر هنرمندان باید ارتباط خود را با سطح مردم بیشتر کنند چراکه این شکل ارتباطی باعث می‌شود تا یک هنرمند یک جمعیت میلیونی را هنرمند نداند ولی تعداد محدودی معترض را به‌عنوان اکثریت مردم معرفی کند.

حاجتمند ادامه داد: البته این به معنای رد کردن جریان اعتراض نیست، قطعاً ما باید حرف مردم را هم بشنویم و به آن رسیدگی کنیم اما وقتی شما مدیریت اعتراض را به دست می‌گیرد و هوشمندانه آن را از حالت مدنی به حالت آشوبگرانه و امنیتی تبدیل می‌کنید طبیعی است که حکومت مقابل شما ایستادگی کند و در تمام دنیا هم این اتفاق طبیعی است.

کارگردان فیلم اشنوگل در ادامه مطرح کرد: اگر اعتراض می‌کنید صبر کنید ببینید پاسخی دارد یا خیر، شاید با جوابی منطقی روبه‌رو باشید، شخص رئیس‌جمهور با خانواده مهسا امینی تماس می‌گیرد و می‌گوید که موضوع در حال بررسی است، شاید بهتر باشد کمی منتظر نتایج باشیم، در غیر این صورت این اعتراض تبدیل به یک کد می‌شود.

وی تصریح کرد: با افرادی مواجه هستیم که مطالعه کمی دارند و به دانایی‌های فضای مجازی اکتفا می‌کنند، البته ما به‌عنوان فردی که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم به راهکاری برای اعتراض نیاز داریم و وقتی راهکار این اتفاق توضیح داده نشود جریان مقابل از آن‌سو استفاده خواهند کرد.

این کارگردان سینما عنوان کرد: از روزی که جریانات تروریستی مانند کومله و مسعود بارزانی و ... وارد ماجرا شدند اتفاق برای من روشن شد، این افراد که شاید حتی اسمشان را هم نخواهیم ببریم، اعتراضی که شاید به‌حق بود را به اغتشاش و آشوب تبدیل کردند.

هادی حاجتمند در رابطه با قصد تجزیه‌طلبی دشمنان در این اتفاقات اظهار کرد: من سال‌ها روی مطالب تجزیه‌طلبانه و نقشه خاورمیانه جدید کارکردم، مردم باید بدانند در تمام طول تاریخ هر وقت واحدی به نام ایران وجود داشته به دلیل پیشینه و فرهنگ موجود به قدرتی واحد تبدیل‌شده است، دشمنان ما این موضوع را بیش از ما می‌دانند و برای خودشان برنامه‌ای را طراحی کردند تا با تکیه‌بر قومیت‌ها تلاش دارند تا هر جا اعتراضی مردمی شکل گرفت روی آن سوار شوند و این نقشه را پیش ببرند، نقشه خاورمیانه جدید هم به‌راحتی و با سرچ قابل‌مشاهده است.

کارگردان مستند تاسوکی توضیح داد: سال‌ها پیش مستندی را به نام تاسوکی در رابطه با عبدالمالک ریگی در زاهدان ساختم، وقتی جلو رفتم دیدم این افراد روی یک سری از تعصبات بلوچ، فارس، شیعه و سنی سوار شده و خون مردم را هم می‌ریزند. غیرت مردمی برای عدم تجزیه ایران وجود دارد اما یک نکته را باید توجه کرد که اگر یک قدرت مرکزی تضعیف شود قطعاً تجزیه اولین اتفاقی است که رخ می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم به سلبریتی‌ها که ارتباط خود با مردم را افزایش دهند و با دیدن اکثریت مردم تفکرات مقابل خود را نیز ببینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.