شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

هوشنگ توکلی:

تبعات هر نوع نظری بدون داشتن سواد رسانه‌ای می تواند در جامعه تاثیر منفی داشته باشد

هوشنگ توکلی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: توکلی درباره موضع گیری برخی هنرمندان و ورزشکاران در این دوره عنوان می کند: به نظرم به هنرمندان حمله بسیاری شده است و اینکه شنیدن این جملات که ما خرج هنرمندان کرده‌ایم یا ملت خرج آنها کرده اند، خوشایند نبوده و همین باعث شده تا بعضی هنرمندان هم به اشتباه موضع گیری هایی داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی بازیگر در گفت‌وگویی مطرح کرد: این روزها مباحثی مطرح شده اما من محکم می گویم قرار نیست تجزیه‌ای اتفاق بیفتد. هر چند کشورهای گردن کلفت و بزرگ سعی کرده‌اند افکار جامعه را به هم بریزند ولی به نظرم امکان ندارد تجزیه‌ای رخ بدهد. من حتی نگران این موضوع هم نیستم.

وی ادامه می دهد: ایران بعد از انقلاب به عنوان کشور مستقل حرکت کرده است. تا زمانی که ایران حوزه‌های جغرافیایی‌اش را مدیریت کند و برای حفظ آن کوشا باشد، خواهیم دید غرب از این موضع خوشش نمی آید و واکنش های مختلفی خواهد داشت. طبیعی است که ما باید حافظ ایران باشیم، زیرا برای این سرزمین خون های بسیاری ریخته شده است.

این هنرمند ادامه می دهد: گرچه سعی می کنند به ایران آسیب بزنند اما با یقین خواهم گفت هیچگاه ملت خواستار تجزیه طلبی ایران نیستند. به نظرم این ادعاهای ژورنالیستی برای ایجاد جنگ روانی غرب علیه ایران است و اینکه می خواهند مردم ایران را نگران کنند. هیچ هنرمندی هم دلش نمی خواهد ایران تجزیه شود. به نظرم این آسیب ها به هیچ جا نخواهد رسید.

توکلی درباره موضع گیری برخی هنرمندان و ورزشکاران در این دوره عنوان می کند: به نظرم به هنرمندان حمله بسیاری شده است و اینکه شنیدن این جملات که ما خرج هنرمندان کرده‌ایم یا ملت خرج آنها کرده اند، خوشایند نبوده و همین باعث شده تا بعضی هنرمندان هم به اشتباه موضع گیری هایی داشته باشند. برخی اظهارات توهین به هنرمندان است. بنابراین این حق را به هنرمندان می دهم که ناراحت از آن حرف‌ها شده باشند اما نباید اظهار نظر همراه با شتاب زدگی داشته باشیم، زیرا تبعات هر نوع نظری بدون داشتن سواد رسانه‌ای می تواند در جامعه تاثیر منفی داشته باشد. حال بعضی ها استعدادشان در پولشویی است و آنها کسانی هستند که مسیر را به انحراف می کشاند. بنابراین من معتقدم خارج از عواطف و احساسات باید حافظ میهن مان باشیم و بحران های داخلی را خودمان می توانیم حل کنیم و نیاز به ورود بیگانگان نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.