شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

مهدی فقیه:

هر هنرمند آزاده‌ای می‌داند با ایران متحد و فراگیر است که می‌توان هنر ایرانی را رشد داد

مهدی فقیه در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: بازیگر ملک سلیمان گفت: اینکه برخی از افراد فاقد بینش لازم در امور سیاسی که از قضا تجربیات هنری هم دارند در اتفاقات اخیر هم‌نوا با برخی از گروهک‌های افراطی شده‌اند یک اشتباه و ندانم کاری است و البته ان شاءالله که از روی جهل باشد چون هر هنرمند آزاده‌ای می‌داند با ایران متحد و فراگیر است که می‌توان هنر ایرانی را رشد داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی فقیه در گفت‌وگویی مطرح کرد: همه آنهایی که ایرانی هستند و عِرق ایران را در دل دارند با تمام وجود دل شان برای ایران می‌تپد و در این میان بدنه جامعه هنری نیز بارها غیرت ایرانی خود را به رخ کشیده‌اند و ابدا همنوای تجزیه‌طلبان نبوده‌اند.

این بازیگر باسابقه در گفت‌وگویی ادامه داد: خودم به عنوان عضوی از جامعه هنری به مشکلات اقتصادی و دغدغه های معیشتی اهالی هنر واقفم و می‌دانم اهالی هنر جزو مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و شاید باورتان نشود ولی حتی نه بازنشستگی مناسبی دارند و نه بیمه درمانی خوبی با این حال در بیشتر اوقات اهالی هنر بازوی مردم برای طرح نقدهای منصفانه بوده‌اند.
بازیگر فیلم هور در آتش ادامه داد: هرگاه که مشکلی در جامعه پیش آمده و فی المثل در ماجراهایی مثل سیل و زلزله و حتی پاندمی کرونا، کم نداشته ایم هنرمندانی را که پیشتاز کمک به مردم نقاط دورافتاده شده‌اند و برای یاری رسانی به آنها آستین بالا زده اند، پس در حمیت و غیرت ایرانی جامعه هنری شکی نیست.

این بازیگر افزود: اینکه برخی از افراد فاقد بینش لازم در امور سیاسی که از قضا تجربیات هنری هم دارند در اتفاقات اخیر هم‌نوا با برخی از گروهک‌های افراطی شده‌اند یک اشتباه و ندانم کاری است و البته ان شاءالله که از روی جهل باشد چون هر هنرمند آزاده‌ای می‌داند با ایران متحد و فراگیر است که می‌توان هنر ایرانی را رشد داد.

بازیگر «اخلاقتو خوب کن» اظهار داشت: اگر در این سالها مدام توانسته‌ایم در آوردگاه های جهانی سینما حضور داشته باشیم به خاطر استعدادهایی است که در جای جای ایران بوده اند، یکی کرد بوده و دیگر لر و یکی آذری و دیگری اصفهانی و آن یکی شیرازی و دیگری بلوچ و یکی اهل مازندران و... و همه اینها کنار هم بوده اند که هنر ملی ایران را به جهانیان شناسانده اند.

مهدی فقیه ابراز امیدواری کرد: همه هنرمندان دلشان می‌خواهد جامعه در آرامش باشد تا راحت‌تر بتوانند کار خود را انجام دهند ولی متصدیان امور هنری هم یادشان نرود که اهالی هنر فراوان مشکل معیشتی دارند که باید حل شود. هنرمندان جان شان را برای ایران فراگیر می‌دهند و تنها انتظارشان این است که حداقل ها از آنها دریغ نشود. همان طور که یک مدیر هنری درآمد خوب و حقوق بازنشستگی و بیمه خوب دارد اهالی هنر هم باید این امکانات را داشته باشند. نمی‌شود تا ابد به هنرمندان وعده داد چون هنرمندان مرد روزهای سخت هستند پس چه بهتر که اولین گام مسئولان هنری از حالا به بعد ارتقای منزلت معیشتی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.