پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

همایش «کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران» برگزار سد؛

آذرپندار: هر بهانه‌ای که باعث شود ما در کنار یکدیگر جمع شویم مهم و بهترین کار ما در این شرایط این است که حضور خود را پررنگ‌تر از پیش نشان دهیم

مهدی آذرپندار در نخستین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در همایش کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: تاثیری که سینمای کوتاه از خود به جا می‌گذارد بسیار بیشتر از سینمای بلند داستانی است.

به گزارش سینماپرس، همایش کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، امروز ۲۸ مهرماه در سالن شماره ۹ پردیس سینمایی ملت؛ محل برگزاری این رویداد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید نجاتی مشاور مدیرعامل و رییس کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران گفت: بسیار خوشحالم به عنوان یک فیلمساز در اینجا حضور دارم، همچنین این اتفاق بسیار باعث خرسندی است که امروز در تمامی مشاغل افرادی حضور دارند که روزی دوره دیده انجمن سینمای جوانان ایران بوده‌اند. معمولا افراد فکر می‌کنند دوره‌دیدگان انجمن سینمای جوان درنهایت باید فیلمساز شوند اما این را باید بدانیم که انجمن به افراد جهان‌بینی و نگاه متفاوتی می‌دهد و اهمیت انجمن نیز در این است.

او افزود: باید برای این مراسم گزارشی ارایه می‌دادیم؛ از سال‌های ۱۳۶۴ تا ۷۴، ۷۵ نزدیک به ۱۴۰۰ فرد در انجمن سینمای جوانان حضور داشتند و همچنین در دفاتر قم و دزفول ۲ نفر از اعضا برای ثبت لحظات جنگ در سال‌های دفاع مقدس شهید شدند.

نجاتی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: قرار است اقداماتی برای هویت افراد کانون انجام گیرد که در اولین قدم فکر می‌کنم عضویت و کارت‌های این اعضا از همه چیز مهم‌تر است که این کارت‌ها چه در داخل و چه به صورت بین‌المللی باید اهمیت خود را داشته باشد و ما نیز پیگیر بخش بین‌الملل آن هستیم چراکه انجمن سینمای جوانان ایران بزرگترین مدرسه فیلمسازی در تمام دنیاست و این حق اعضای این مدرسه است تا خدماتی که مهم است به افراد حاضر در این کانون تعلق گیرد.

او در پایان عنوان کرد: این اولین همایش است اما ادامه‌دار خواهد بود، خوشحالم که این اتفاق درحال رخ دادن است، امیدوارم این خانواده هر روز پر جمعیت‌تر از این سال‌ها باشد و خانواده فیلم کوتاه درکنار یکدیگر باشند. باید بگویم حمایتی که انجمن سینمای جوانان ایران از اعضای خود و فیلمسازان می‌کند، بی‌نظیر است و من هرگز فراموش نمی‌کنم در این دوره بیماری که اخیرا درگیر آن بودم مدیران و اعضای انجمن تا چه اندازه پیگیر احوالات من بودند. تنها خوشحالی من ادامه‌دار بودن و به خوبی پیش رفتن این کانون و این جمع است.

در ادامه مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: تمام افرادی که الان در این جمع حضور دارند به واقع افراد مهمی هستند. زمانی که قرار بر این شد اولین همایش این کانون در جشنواره برگزار شود نگاه ما بر این بود که این کانون بهتر و درست‌تر دیده شود، اصلا هر بهانه‌ای که باعث شود ما در کنار یکدیگر جمع شویم مهم و بهترین کار ما در این شرایط این است که حضور خود را پررنگ‌تر از پیش نشان دهیم؛ این کاری‌ است که از من به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برمی‌آید چراکه این اتفاق وظیفه انجمن است.

او افزود: کاری که می‌توان در خانواده بزرگ ۲۵۰ هزار نفره انجمن صورت گیرد این است که از فضای سخت فاصله بگیرد و سعی ما بر این باشد با حضور در چنین جمع‌هایی برای بهتر شدن شرایط صحبت و مباحث خود را عنوان کنیم. در نهایت باید بگویم امیدوارم بتوانیم خدماتی برای اعضای انجمن اختصاص دهیم چون این موضوع در آیین‌نامه صندوق هنر سینمای فیلم کوتاه تعریف نشده بود و انجمن سینمای جوانان ایران می‌تواند این خدمات را برای اعضای خود در این صندوق درنظر گیرد، در کنار این خدمات می‌توانیم جنبه معنوی و ادامه‌دار شدن این مراسم‌ها را در پیش داشته باشیم. نکته جالب این است که در این سال‌ها افرادی که در انجمن سینمای جوانان ایران حضور داشتند الان در مشاغل مختلفی حضور دارند؛ از مدیر موزه گرفته تا … که این خود اتفاق خوب و قابل اعتنایی‌ است.

پس از صحبت‌های مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: خوشحالم که امروز در این جمع حضور دارم به عنوان فردی که نه در جایگاه هنرجو بلکه به عنوان فردی که ۲ دوره در انجمن سینمای جوانان ایران حضور داشتم، به مهدی آذرپندار تبریک می‌گویم که توانست این اتفاق رقم بزند و باید بگویم این کانون از چه اهمیتی برخوردار است.

او ادامه داد: بسیاری از مشکلات فعلی کشور ما ریشه در این دارد که چنین سازمان‌دهی و تشکیلاتی در سطوح مختلف آن وجود ندارد و ای کاش در کشور نیز رویکرد و نگاهی مانند انجمن سینمای جوانان ایران وجود داشت و این فقدان باعث بسیاری از ضعف‌ها در کشور شده است. سینمای ایران اگر درحال حاضر جایگاهی دارد به یمن وجود و تأسیس انجمن سینمای جوانان ایران است.

تمام مدیرانی که در این سال‌ها در انجمن حضور داشتند برای ارتقا و پیشرفت عملکرد این انجمن تلاش کردند چراکه همگی می‌دانیم هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، در آینده نتیجه مثبت و خوب آن متوجه خود ما می‌شود و باعث پیشرفت سینمای این کشور خواهیم بود. تاثیری که سینمای کوتاه از خود به جا می‌گذارد بسیار بیشتر از سینمای بلند داستانی است و به همین دلیل از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

در پایان این مراسم کارت‌های ۲ عضو کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران توسط مهدی آذرپندار، حبیب ایل‌بیگی و یزدان عشیری به نمایندگان آن‌ها از دفاتر دزفول و قم تحویل داده شد و پس از آن کارت‌های اعضای دیگر این کانون از جمله سعید رحیمی‌فروتن از دفتر اراک، علیرضا بختیان از دفتر نجف‌آباد، طاهر براتچیان از دفتر اردبیل، داود دادمرزی از دفتر تهران، احسان نمازی‌زاده از دفتر تهران، محمدکاظم رضوانی از دفتر قم، رهبر قنبری از دفتر کرج، جواد تمیزکار از دفتر لاهیجان، احد کریمی از دفتر قم، علی بیطرفان از دفتر قم و… نیز به نمایندگان آن‌ها اهدا شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.