دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

محمدمهدی اسماعیلی؛

رسانه قدرتی است که هم می‌تواند پاسدار حقیقت و صداقت و هم دستگاه دروغ‌سازی و باطل‌نمایی باشد

حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما آزادی

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ملت بزرگ ایران با داشتن سطح بلوغ و سواد رسانه‌ای در میان ملت‌ها توانسته است در برابر انواع تهاجمات رسانه‌ای مقاومت کرده و از آزادی خود دفاع کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در هیجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه - اوآنا- در تهران گفت: رسانه قدرتی است که هم می‌تواند پاسدار حقیقت و صداقت و هم دستگاه دروغ‌سازی و باطل‌نمایی باشد. هنگامی که رسانه با قطب‌های قدرت و ثروت جهانی پیوند می‌خورد دیگر نمی‌توان از آن انتظار بازنمایی حقیقت داشت و آن را وسیله‌ای برای آزادی و سعادت بشر دانست.

وی افزود: رسانه آن هنگام قدرتی رهایی‌بخش است که از انحصار قدرتمندان و ثروتندان جهان رها شود و ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نباشد. رسانه آن هنگام برای ما ملت‌های مستضعف و مستقل جهان قابل اعتماد و پذیرش خواهد بود که شریک فریبکاران و دروغگویان جهانی نباشد. امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان، قربانی هجوم تروریسم رسانه‌ای قدرت‌های سلطه‌گر هستند. این تروریسم رسانه‌ای نه تنها هویت و فرهنگ و ملت‌ها را هدف قرار داده است بلکه آشکارا به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی در میان ملت‌های مستقل هستند.

وزیر ارشاد گفت: رسانه‌هایی که آشکارا خشونت را ترویج می‌کنند و بر آتش اختلافات مذهبی می‌دمند و کینه و دشمنی را تبلیغ می‌کنند حق ندارند خود را منادی آزادی و عدالت رسانه‌ای معرفی نمایند. جمهوری اسلامی ایران رسانه را قدرتی برای حقیقت و گسترش رفاه و آزادی و برابری برای همه مردم جهان می‌داند. جمهوری اسلامی مفتخر است که همواره پشتیبان رسانه‌های مردمی حق‌طلب و آزاداندیش بوده وگسترش دانش رسانه‌ای در میان مردم از جمله سیاست‌های راهبردی خود قرار داده است.

اسماعیلی گفت: امروز ملت بزرگ ایران با داشتن سطح بلوغ و سواد رسانه‌ای در میان ملت‌ها توانسته است در برابر انواع تهاجمات رسانه‌ای مقاومت کرده و از آزادی خود دفاع کند. بسیار امیدوارم این مجمع توانمندی ملت‌ها برای مقابله با جریان‌سازی یک سویه را افزایش دهد. امیدوارم ملت‌های این مجمع، قدرت‌های رسانه‌ای را افزایش داده و به جهان تک‌قطبی رسانه‌ای پایان دهند و امیدوارم این مجمع فرصتی برای گسترش و و تبادل تجربیات حرفه‌ای رسانه‌ای میان کشورها ملت‌های عضو باشد و کشورهای عضو این مجمع که نیمی از قدرت اقتصادی این جهان را دارند به عنوان بازوان اقصادی و رسانه‌ای، نقش پررنگی در شرایط تحریم‌های اقتصادی داشته باشند.

گفتنی است اجلاس دو روزه اوآنا با حضور ۶۰ نفر از رؤسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.