شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

بازدید «معاون هنری وزارت ارشاد» از روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان؛

سالاری: دشمنان ما همواره درصدد تفرقه‌افکنی، توطئه‌آفرینی و تاکید بر جدایی میان ایران و تاجیکستان بوده و هستند

محمود سالاری

سینماپرس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان دوستان عصر سختی‌ها هستند، تصریح کرد: دنیا مدت‌هاست که ما دو ملت هم‌زبان، هم فرهنگ و هم تاریخ و تمدن را جدای از هم می‌خواهد.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری شنبه در ادامه حضور در برنامه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، با استقبال گرم و چشمگیر مردم منطقه کولاب در جمهوری تاجیکستان با هیات همراه وارد کولاب شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دانشگاه ملی ابو عبدالله رودکی با قدردانی از حسن میهمان‌نوازی مردم کولاب، به پیشنه روابط و ریشه مشترک تاریخی و تمدنی دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند که تاریخ این دو کشور نشان می‌دهد همواره مورد حمله، نیرنگ، توطئه دشمنان و بیگانگان بوده است.

سالاری با تاکید بر این که دوستی دو ملت تاجیکستان و ایران برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه‌ای به عمق تاریخ دارد، تصریح کرد: دنیا مدتها است که ما دو ملت هم زبان، هم فرهنگ و هم تاریخ و تمدن جدای از هم می خواد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان می‌دهد که دشمنان ما همواره درصدد تفرقه‌افکنی، توطئه‌آفرینی و تاکید بر جدایی میان ایران و تاجیکستان بوده و هستند.

سالاری: دشمنان ما همواره درصدد تفرقه‌افکنی، توطئه‌آفرینی و تاکید بر جدایی میان ایران و تاجیکستان بوده و هستند

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگرچه چند سالی به وسوسه توطئه‌گران و تفرقه‌افکنان فراقی میان ما و شما افتاد، اما با درایت و تدبیر بزرگان ایران و تاجیکستان، خوشبختانه این شکاف عمیق و توطئه‌های بیگانگان، امروز منجر به نزدیکی و دوستی هرچه بیشتر دو کشور شده است.

در این مراسم ویژه برنامه‌هایی مانند شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی و موسیقی اجرا شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در شهر کولاب علاوه بر حضور مزار میرسید همدانی و شرکت در گرامیداشت روز تئاتر تاجیکستان، از قلعه تاریخی کولاب بازدید کردند.

علی آراسته بی سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران و محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مسئولان حاضر بودند.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ۹ تا ۱۵ آبان ماه با حضور بیش از ۵۱ هنرمند در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، خطاطی و نقاشی‌خط، سفالگری، مشبک فلز و فیروزه‌کوبی، دوخت و دوز با نخ و پنبه، بافت فرش و گلیم، شاهنامه‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گروه‌های مختلف موسیقی کلاسیک و پاپ گروه شهپر و ... از جمله اعضای این گروه از هنرمندان در هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان هستند.

سالاری: دشمنان ما همواره درصدد تفرقه‌افکنی، توطئه‌آفرینی و تاکید بر جدایی میان ایران و تاجیکستان بوده و هستند

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی و زلفیه دولت‌زاده وزیران فرهنگ دو کشور در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گشایش یافت.

روزهای فرهنگی ایران علاوه بر پایتخت تاجیکستان در شهرهای خجند، باختر، کولاب نیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.