شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران/۱

شاه حسینی: بی بصیرتی در برخی به قدری زیاد است که گاهی احساسات شان مانند بچه های دبیرستانی به عقل شان غلبه می کند/ افرادی که همسو با دشمنان نظام شده اند باید ابراز شرمساری کنند

سخنرانی انسیه شاه حسینی در دیدار هنرمندان با رئیس جمهور

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما با توجه به برخی کنش ها و اظهارنظرهای ضد ملی و رفتارهای غیرقانونی برخی سینماگران فتنه گر که در این ایام همسو با دشمنان نظام و انقلاب فعالیت کردند در خصوص جایگاه حامیان اغتشاش در آینده سینمای ایران گفت: بی بصیرتی در برخی به قدری زیاد است که گاهی احساسات شان مانند بچه های دبیرستانی به عقل شان غلبه می کند و بدون ذره ای تفکر، درایت و هوشمندی همراه و همسو با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی می شوند و رفتارهایی می کنند که هرگز شایسته یک هنرمند که باید الگوی جامعه باشد نیست.

کارگردان فیلم های سینمایی «پنالتی» و «غروب شد بیا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر کسی اگر در حد معمول بصیرت و فهم سیاسی داشته باشد، موقعیت سیاسی اجتماعی و ژئوپلتیک ایران در را منطقه بفهمد، اگر اندکی تاریخ خوانده باشد و مسائل روز را دنبال کرده باشد هرگز با دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همراه و همسو نخواهد شد.

وی یادآور شد: ایران اسلامی طی ۴۳ سال گذشته دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف اعم از پزشکی، نظامی و... داشته است؛ ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس شاهد حضور مردانی بودیم که با دست خالی به میدان آمدند و همچون پروانه جلوی تانک های دشمن سینه سپر کردند. بعد از دوران جنگ نیز با همت همین غیورمردان و شیرزنان شاهد سال ها ایثار و از خودگذشتگی و جهاد و تلاش و شعور بودیم تا توانستیم در بسیاری از صنایع و حوزه ها افتخارات فراوان کسب کنیم.

این سینماگر با بیان اینکه باعث افتخار هر ایرانی است که ما هرگز برده و نوکر استکبار جهانی نشدیم اظهار داشت: همین کشور ژاپن که آمریکایی ها در آن بمب اتمی انداختند همچنان در حال باج دادن به آمریکای جنایتکار است و نوکری آن ها را می کند و در آن کشور کسی جرأت ندارد نگاهی چپ به آمریکا بکند! این در حالی است که ما در کشورمان به همت دلاور مردانی که حتی اجازه ندادند یک وجب خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد سرشار از غرور و افتخار و اقتدار هستیم.

شاه حسینی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه هر هنرمندی باید سواد نسبی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و... داشته باشد متذکر شد: هنرمند باید یک گام از مردم جلوتر باشد، هنرمند باید مطالعه داشته باشد، هنرمند باید بینش و درایت و تدبیر داشته باشد و بتواند دست دشمنان کشور را برای مردم رو کند نه اینکه با بی بصیرتی مطلق همراه و همسو با دشمنان نظام و انقلاب شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» تصریح کرد: هنرمندانی که همسو با دشمنان نظام شده اند باید از رفتار خود خجالت زده شده و ابراز شرمساری کنند؛ باعث شرمساری است که ما هنرمندان خانم و آقای زیادی را شاهد بودیم که در این ایام نفت روی آتش دشمن ریختند؛ دیگر برای ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی روشن و محرز شده که این قبیل افراد مزدور هستند و از دشمنان نظام و انقلاب پول و مواجب می گیرند تا در لشکر آن ها بایستند!

وی تأکید کرد: هر انسان فهمیده ای می داند که اگر ما امروز در کشور آرامش داریم از صدقه سر همین بسیجی های قهرمان است اما افسوس که در این مدت شاهد رفتارهایی با بسیجی های قهرمان بودیم که حتی حیوان هم این کار را نمی کند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: هنر یعنی جوانمردی؛ هنرمند باید جوانمرد باشد؛ فعالان هنری در صنوف و رشته های مختلف باید مخاطبان خود را به بهشت ببرند. باید آثاری تولید کنند که منافع جمعی جامعه در آن لحاظ شده باشد. من واقعاً نمی دانم چطور یک عده می توانند اسم خود را هنرمند و ورزشکار بگذارند و در صف دشمنان بایستند و به کشور ضربه بزنند؟ یقیناً این افراد تنها نوک بینی شان را می بینند چرا که اگر اندکی بینش داشتند خط خود را خط دشمن جدا می کردند. این ها باید بدانند که اگر امنیت در کشور نباشد نمی توانند در برج های عاج خود زندگی کنند و رفاه داشته باشند.

این کارگردان سینما ادامه داد: من امیدوارم این افراد تا دیر نشده از خواب غفلت بیدار شوند؛ این ها باید بدانند به حمد الهی آنقدر نظام اسلامی مستحکم است که هرگز تسلیم نخواهد شد. این ها موج های مرده ای هستند که بود و نبودشان برای نظام اهمیتی ندارد اما من امیدوارم خودشان تا دیرتر نشده از رفتارشان خجالت بکشند و نادم شوند و از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کنند تا بتوانند باز هم در همان پیشه خود فعالیت کرده و به جامعه خدمت کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: این افراد باید بدانند با کمک مردم به اینجا رسیدند و نباید در حق مردم خیانت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.