یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

مدیرعامل کانون پرورش فکری:

اگر بتوانیم به صورت ذوقی و فکری این بچه‌ها را تربیت کنیم آینده نظام، انقلاب، جمهوری اسلامی، فرد و جامعه تضمین شده است!

حامد علامتی در نشست خبری هفته ملی و روز جهانی کودک

سینماپرس: مدیرعامل کانون در سفری یک روزه به بوشهر با کارکنان کانون استان دیدار و از مراکز فرهنگی هنری بوشهر۱، بوشهر۲، خورموج و کاکی بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، در دیدار حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کارکنان کانون استان داشت پس از شنیدن دغدغه‌ها و درد و دل‌های جمع حاضر به بیان مطالبی درباره‌ی کانون و دغدغه‌های همکاران پرداخت.

علامتی ضمن مهم دانستن کانون در دستگاه تعلیم و تربیت، دلیل این امر را سر و کار داشتن آن با روح و روان و فکر و اندیشه بچه‌ها عنوان کرد که در نام کانون هم مشهود است.

وی هدف از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را تربیت توحیدی دانست و افزود: کار ما باید این باشد که با انجام این فعالیت‌ها به عنوان ابزار، بذر ایمان را در دل و ذهن کودکان و نوجوانان بکاریم و اگر موفق شویم به هدفمان رسیده‌ایم.

مدیرعامل افزود: در این راستا کارگاه‌های ما باید به کارگاه‌های تربیتی بدل شود. بنابراین ما اگر بتوانیم به صورت ذوقی و فکری این بچه‌ها را تربیت کنیم، آینده نظام، انقلاب، جمهوری اسلامی، فرد و جامعه تضمین شده است.

علامتی در ادامه خاطرنشان کرد: از این رهگذر حتما توجه به حوزه زیست بوم هر منطقه در دستور کار قرار دارد، و مهم است که این کار تربیتی، فکری و ذوقی ما متناسب با نیازهای زیست بوم شکل بگیرد. مثلا بوشهر فضای اکوسیستمش دریا است، چه استفاده‌ای ما از این زیست‌بوم برای پرورش فکری و ذوقی کودک و فرزندمان می‌توانیم داشته باشیم. یا مثلا در حوزه زیست بوم ما در بوشهر شخصیتی مثل رئیسعلی دلواری را داریم، در عنصر شجاعت در مقوله تربیتی این شخصیت کجا قرار می‌گیرد؟

هدف کانون تربیت توحیدی کودکان و نوجوانان است

وی با بیان اینکه این‌ها مباحث فنی است که مربیان فرهنگی کانون باید روی آن بحث و تفکر کنند، افزود: زیست بوم یعنی اینکه متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی آن نقشه عملیات را در بیاورند. سپس کتاب‌های تولیدی در همین راستا قرار می‌گیرد.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف کانون دیگر محوری بود که مدیرعامل کانون بر آن تاکید کرد.

علامتی، والدگری را از دستور کارهای کانون و پدرها و مادرها را ظرفیتی خوب در کنار کانون دانست که پا به پای کودکان و نوجوانان هستند و مربیان کانون برای پیشبرد اهداف سازمان می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

از دیگر تاکیدهای مدیرعامل کانون در این نشست، توجه به حوزه روستایی و عشایری بود، وی خدمت‌رسانی به مناطق محروم را از ماموریت‌های کانون عنوان کرد و افزود ما در کانون مسئول کودکان و نوجوانان در همه جای کشور هستیم که این محدود به قشری خاص با سطح هوش و طبقه اجتماعی مشخص نیست بلکه شامل تمامی کودکان با هر نوع از هوش و طبقه اجتماعی می‌شود.

مدیر عامل کانون در بخش دوم سخنان خود به مبحث طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی در کانون اشاره کرد.

وی در تشریح این طرح گفت: در قدم اول با رایزنی صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش مجوز انتقال ۲هزار نیروی قراردادی برای ارتقا جایگاه شغلی آنها گرفته شد که در این راستا ۱هزار و ۱۰۰ نفر درخواست انتقال دادند و پس از طی مراحل، در دی تا بهمن ۱۴۰۱ روال کاری انتقال آنها انجام، تخصصی‌ها در بخش آموزشی و سایر افراد در رسته اداری با حفظ سابقه به صورت قراردادی مشغول به کار می‌شوند و در مسیر پیمانی قرار می‌گیرند.

وی هدف این انتقال را مدیریت نیروی انسانی و منابع عنوان کرد و افزود: به دلیل مشکلاتی که پیش روی کانون بود، دو انتخاب در دست ما قرار داشت؛ یکی تعدیل نیروهای مازاد که راه ساده‌ای و به زیان کارکنان بود و دیگری انتقال نیروها که راهکاری به نفع کارکنان و سازمان باشد و به ارتقا شغلی آنان نیز کمک کند. که البته با پیگیری‌های صورت گرفته مسیر دوم محقق شد.

مدیرعامل کانون نگرانی از تعطیلی مراکز کانون در پی انتقال نیروها را مقطعی دانست و افزود در مراحلِ طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی به سرعت با مدیریت این بخش، مرکز به چرخه خدمت‌رسانی بر خواهد گشت.

هدف کانون تربیت توحیدی کودکان و نوجوانان است

علامتی، مرحله دوم طرح جامع ساماندهی نیروی انسانی را، تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت به تمام‌وقت دانست و افزود با تبدیل وضعیت این نیروها به تمام وقت شرکتی و جایگزینی نیروهای انتقالی بخش قابل توجهی از مشکل نیروی انسانی مراکز مرتفع می‌شود.

وی نیروهای پاره‌وقت را یکی از بهترین نیروهای کانون دانست و افزود: تبدیل وضعیت این عزیزان دارای یک سنجش و پایش خواهد بود به این شکل که طی گزینشی صلاحیت‌های فردی، اخلاقی، عمومی و تخصصی فرد سنجیده می‌شود و پس از طی یک دوره آموزش ۱۰ روزه و برگزاری آزمون، افرادی که حد نصاب لازم را کسب کنند تبدیل وضعیت می‌شوند و کسانی که حد نصاب را کسب نکنند تبدیل وضعیت نشده ولی حفظ می‌شوند و طی شش ماه بعد با بالابردن توانمندی خود دوباره می‌توانند در آزمون تبدیل وضعیت شرکت کنند.

مدیرعامل کانون، استفاده از نیروهای انتقالی از کانون در ساعات‌های آزادشان، را راهکاری دیگر در طرح مدیریت منابع انسانی دانست و افزود که با پرداخت دستمزد معقول به این عزیزان می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکل نیروی انسانی مراکز استفاده کرد.

علامتی با اشاره به نامطلوب بودن حقوق کارکنان، تلاش برای بهبود پایه حقوق کارکنان را از دغدغه‌های خود دانست و از بهبود حقوق کارکنان با پیگیری‌های گروه مدیریتی کانون در آینده خبر داد.

وی اولویت اساسی کانون را مراکز فرهنگری هنری دانست و برنامه آتی کانون را جذابیت و انگیزه‌بخشی به مراکز عنوان کرد و سوق دادن نیروی انسانی از ستاد به مراکز را از برنامه‌های خود دانست.

مدیرعامل کانون در زمینه انتقال نیروهای رسمی به آموزش و پرورش عنوان کرد در صورت موافقت مدیرکل استان، منعی از جانب ستاد مرکزی وجود ندارد و شرایط این امر از سال ۱۴۰۲ هموار خواهد شد.

وی در خصوص پاداش شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ عنوان کرد که این مبلغ ۹ دی ۱۴۰۱ به حساب همکاران واریز خواهد شد.

علامتی دوره‌های مختلف مدیریتی کانون را دارای نقاط قوت دانست و افزود ما به دنبال احیای این نقاط قوت، تکمیل تلاش‌های ناموفق گذشته و رفع خلاهای موجود در کانون هستیم.

در ادامه این سفر، مدیرعامل کانون از مراکز بوشهر۱، بوشهر۲، خورموج و کاکی بازدید کرد و از نزدیک با همکاران این مراکز به گفت‌وگو پرداخت.

شایان ذکر است سفر یک روزه مدیرعامل کانون به استان بوشهر جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.