شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

نگاهی به گیشه سینماها طی هفته اخیر؛

رخوت گیشه و سرگشتگی اهالی سینما/ فیلم جدید هم نتوانست رونقی در گیشه ایجاد کند

سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران

سینماپرس: وضعیت وخیم فروش سینماها ماه ها است که استمرار دارد اما علیرغم انتقادات جدی برخی هنرمندان و رسانه های دغدغه مند گویا هیچ انگیزه ای برای ساماندهی وضعیت گیشه و رسیدگی به وضعیت وخیم معیشتی سینماگران مستأصل ندارند! جالب اینجا است که در این اواخر فیلم هایی به چرخه جدید اکران اضافه شده اند که هیچ یک نتوانستند مخاطبان را به سمت سالن های سینما رهسپار کنند.

به گزارش سینماپرس به استناد آمار ارائه شده در سمفا تا ساعت ۲۰:۳۰شب گذشته فیلم سینمایی «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباسمیرزایی و سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی طی هفته اخیر توانستتنها ۳۲ بلیت بفروشد!

«طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی نیز طی یک هفته توانست تنها ۵۷۲ مخاطب را در سراسر کشور برای تماشای فیلمشجذب کند.

«جزیره فضایی» جدیدترین ساخته سینمایی سیدجواد هاشمی علیرغم انتظارات نتوانست با استقبال قابل توجهی روبرو شود و طی یکهفته حدود ۱۰ هزار مخاطب داشت.

«ملاقات خصوصی» نیز به عنوان جدیدترین اثر اکران شده نتوانست با استقبال چندانی روبرو شود و علیرغم انتظار مدیران تنها حدود۱۹ هزار مخاطب داشت!

انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری نیز در یک هفته تنها حدود ۴۸ هزار مخاطب داشت و «دو زیست» به کارگردانی برزونیک نژاد تنها حدود ۴ هزار مخاطب را به سالن های سینما کشاند. «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی نیز به عنوان پرمخاطب ترین فیلم اکران تنها حدود ۸۴ هزار مخاطب داشت.

بی تردید وضعیت گیشه سینماها تا زمانی که مدیران سینمایی تدبیری برای رفع بحران سینماها اتخاذ نکنند بهبود نخواهد یافت؛ ازسوی دیگر بخش کثیری از اهالی سینما به دلیل رکود شدید در تولید و اکران در آستانه نوروز با وضعیت بسیار بد مالی در حال دست وپنجه نرم کردن هستند و این وظیفه مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، صندوق اعتباری هنر و خانه سینما است که خرچه سریع ترتدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی هنرمندان اتخاذ کرده و با ارائه مبالغ کمک معیشتی و سبد کالا اندکی از مشکلات سینماگران رابرطرف کنند؛ در غیر این صورت داشتن مدیر در سینما یا فقدان مدیریت در سینما چه تفاوتی برای هنرمندان خواهد داشت؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.