چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

با لغو ممنوعیت اعلام نشده «فیلم‌های مارول »؛

«پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و «مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدایی کوانتومی» به سینماهای چین می‌آیند

فیلم سینمایی «مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدایی کوانتومی»

سینماپرس: چین ممنوعیت غیررسمی فیلم‌های مارول را که مدتی بود اعمال می‌کرد، لغو کرد و برای ۲ فیلم از فیلم‌های ابرقهرمانی این کمپانی تاریخ اکران تعیین کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، با لغو ممنوعیت اعلام نشده فیلم‌های مارول در چین، تاریخ اکران «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» و «مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدایی کوانتومی» تعیین شد.

گفته شده دومین فیلم «پلنگ سیاه» که نوامبر پیش اکران جهانی شد ۷ فوریه در چین روی پرده‌ها می‌رود و کمی بعد، از ۱۷ فوریه نیز اکران «مرد مورچه‌ای و زنبور: شیدای کوانتومی» شروع می‌شود. این همان روزی است که فیلم جدید مجموعه «مرد مورچه‌ای» که دنباله «مرد مورچه‌ای» (۲۰۱۵) و «مرد مورچه‌ای و زنبور» (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است، ‌در آمریکا و بریتانیا نیز اکرانش را شروع می‌کند.

آخرین فیلمی که از مارول در چین روی پرده‌های سینماها رفت «انتقام‌جویان: پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ بود که فروش خیره‌کننده ۶۳۲ میلیون دلاری را رقم زد. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» ‌نیز همان سال ۱۸۹ میلیون دلار در چین فروخت.

پیش از این فیلم‌های مارول در چین محبوب بودند و فیلم اول «پلنگ سیاه» ۱۰۵ میلیون دلار و «مرد مورچه‌ای و زنبور» ۱۲۱ میلیون دلار فروخته بودند.

از شروع کرونا فیلم‌های هالیوودی که توانستند به سینماهای چین راه یابند کم‌تر از همیشه شده و اکران فیلم‌های دیزنی نیز پس از مدت‌ها در اواخر سال ۲۰۲۲ با «آواتار: راه آب» جیمز کامرون دوباره توانستند در چین مجوز اکران بگیرند که تاکنون حدود ۲۲۰ میلیون دلار نیز فروش کرده است.

دلیلی برای این کاهش تاکنون اعلام نشده اما افزایش تنش‌ها با آمریکا و برگزاری رویدادهایی چون صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین و برگزاری بیستمین کنگره ملی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ احتمالا باید در این زمینه موثر باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.