پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

وزیر ارشاد:

موضوعات امیدآفرینی و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب از محورهای اصلی فیلم‌های جشنواره فجر امسال است

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: موضوعات امیدآفرینی و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب از محورهای اصلی فیلم‌های جشنواره فجر امسال است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: مجموعه نیروهای انقلابی در عرصه هنر امروز در میدان حضور خوبی دارند و جریان جدیدی در این حوزه ایجاد شده است.

اسماعیلی گفت: امیدواریم در همین چهار سال اول بتوانیم بخش زیادی از مشکلات عرصه فرهنگ و عقب افتادگی‌های این حوزه را جبران کنیم. موضوعات امیدآفرینی و ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عفاف و حجاب از محورهای اصلی فیلم‌های جشنواره فجر امسال است.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: فعالیت‌های مختلفی در عرصه‌های دینی و هنری داریم و در حوزه جوانان نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. تلاش کردیم در حوزه‌های فرهنگی، نقاط قوت و ضعف خود و جبهه مقابل را رصد و شناسایی کنیم تا جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

وی گفت: بودجه و امکانات خوبی را مصروف فعالیت‌های قرآنی و دینی کردیم و چند هزار معلم قرآن را به مناطق محروم اعزام کردیم که به جامعه کم‌برخوردار از امکانات آموزشی، آموزش‌های لازم در زمینه مباحث قرآنی ارائه شود و هم اکنون در اکثر استان‌های محروم طرح بشری اجرا می‌شود. تمام تلاش ما این است که بتوانیم نشر فرهنگ اهل بیت را تقویت کنیم چرا که معتقدیم هر چقدر در این زمینه کار شود برای جامعه مصونیت آفرینی پدید می‌آورد. در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای به دنبال تقویت جبهه رسانه انقلاب هستیم و حمایت‌های لازم از فعالان این عرصه صورت گیرد. چندین برابر سال‌های قبل تولیدات هنری داشته‌ایم که نگاه آن امید آفرینی است تا در برابر در برابر توطئه سیاه‌نمایی دشمن ایستادگی کنیم.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه باید جوانان را با قرآن و معارف اسلامی آشنا کنیم، گفت: این امر موجب عدم تضعیف اعتقادات آنان و ایجاد مصونیت خواهد شد.

این مرجع تقلید گفت: قم بعد از تهران مهمترین ناشران را دارد و صدها چاپخانه در قم فعالیت می‌کنند. فعالیت‌های قرآنی باید تقویت شود و توجه به این عرصه مهم است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.